Handskar med utvändig söm?

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Finns det sådana att få tag på? Kommer ihåg att jag läst om det i någon mc-tidning men hittar inte artikeln.
Jag blir tokig på sömmarna på insidan. Vill att handskarna sitter ordentligt och då är det alltid någon jävla söm som bråkar.

Ös på med tips!!

Har inte de flesta sporthandskar sömmarna på utsidan förutom kanske lillfingret? Ingen expert men har fattat det så

Har inte de flesta sporthandskar sömmarna på utsidan förutom kanske lillfingret? Ingen expert men har fattat det så

Okej. Kanske skulle precicerat mig lite. Alltså handskar som inte kostar som ett slipon. :D

Hittade Berik 5990 på en hemsida. Någon som kör med dessa? 1400 är ett ok pris iaf.

Håller med föregående talare. Mina Halvarsson Dino har utvändig söm.

Edit: var långsam så nu blev det talare tre inlägg tidigare istället för föregående.

Efter ha läst testet i Bike(?) så valde jag de billigaste i testet som var bra.
http://www.handelsboden.com/gp-p-997-c-133.aspx
Provade ut storleken på sittande på hojen utanför Handelsboden i Mölndal.
Plastskydden klämde de första timmarna på knogarna men efter det inga problem.
Jag är nöjd.
OBS Lillfingret och ringfingret ihopsydda, mindre risk för fingerbrott vid vurpa och det är inget problem för mig med dessa två fingrar ihopsydda..

Okej. Kanske skulle precicerat mig lite. Alltså handskar som inte kostar som ett slipon. :D

Hittade Berik 5990 på en hemsida. Någon som kör med dessa? 1400 är ett ok pris iaf.

Jag kör faktiskt med dessa, helt ok handskar. De går hitta till låga priser emellanåt, tror lelles sålde dom för 695:- för ett tag sedan.

Här har du den "vassare/nyare" modellen för 995:-:
http://www.24mx.se/mc/p/mc-handske-berik-8087-racing/14981/mc-handskar/k292/-mc-handske-berik/s713/

Jag har Arlen Ness "AN-2" och dom har utvändiga sömmar förutom mellan tummen och pekfingret. Sitter sjukt bekvämt på mig och skönt att dom är perforerade mellan fingrarna.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien