Handskar korta fingrar, stor handflata

Andreew

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2021
Hoj
2021, Yamaha MT07
Hej!

Har ni några bra tips på "sommarhandskar" som sitter bra när man har korta fingrar men en ganska stor handflata? Köpte ett par Alpinestars SP5or i storlek L här om dagen och de satt tight runt handen men fingrarna var väldigt långa för mig vilket jag kan tänka mig blir obekvämt när man är ute och kör. Gärna sommarhandskar som även har bra skydd, min budget ligger på 800-1500kr. Saken är att de flesta företag inte skriver längden på fingrarna i deras storleksguider utan bara omkretsen runt handen vilket gör det ett problem när jag beställer.

Har någon testat dessa t.ex.? https://www.fc-moto.de/epages/fcm.s...ts/Five-X-Rider/SubProducts/Five-X-Rider-0002

Tack på förhand!

Held har många modeller med K storlek.
Mina händer är 22,5 runt handen och lång fingret är 8,5, på mig sitter Alpinestars st. L bra, lite trånga från början. Min modell är gp pro R2.

Last edited:
Held har många modeller med K storlek.
Mina händer är 22,5 runt handen och lång fingret är 8,5, på mig sitter Alpinestars st. L bra, lite trånga från början. Min modell är gp pro R2.
Har nästan exakt samma mått på händerna som du har och SP5orna är också lite tröjan men de kommer troligen öppna upp med tiden men klarar inte av hur långa de är. Ska kolla Held och GP Pro R2, tack för tipset!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti