Handsfree när man kör?

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
Hur många använder det och är det praktiskt, tanken har slagit mig men kan man bli distraherad och köra in i en parkerad buss lr nått annat medans man pratar? :D

Man kan faktiskt stanna på lämpligt ställe och prata där istället. :tummenupp

Handsfree är distraherande nog i bil, men mc?
Stanna för s....n! :skrämd

Gustav1 skrev:
Man kan faktiskt stanna på lämpligt ställe och prata där istället. :tummenupp

Jo men kanske 1 på 10 jag hinner svara... :( Och då man hinner rota fram mobilen bland allt skit i fickan så får man skrika -VÄNTA!! så man kan ta av sig hjälmen.. :crash Och så har jag inga pengar att ringa upp för heller.. Fattig som man är :rolleyes:

Ja men.....är det något viktigt så ringer väl personen upp igen?

När jag jobbar kör jag med handsfree det funkar fint!! in med snäckan i örat och säkra med gaffatejp!
Då funkar det att ta på och av hjälmen hela dagen (ca 40ggr)
man hör klockrent men för den man talar med är det lite värre... men man hörs relativt bra upp till 100kr/h

Mcbudet skrev:
När jag jobbar kör jag med handsfree det funkar fint!! in med snäckan i örat och säkra med gaffatejp!
Då funkar det att ta på och av hjälmen hela dagen (ca 40ggr)
man hör klockrent men för den man talar med är det lite värre... men man hörs relativt bra upp till 100kr/h
Då måste du ha bra grejjer!
Jag hör knappt vad jag själv tänker i 100 :p

Jag kör med "-VÄNTA" tekninken :tummenupp

maverick_750rr skrev:
Kan man verkligen ha det på hojen???
Seriöst?

750RR

3 polare till mig har det på sina hojar, och det fungerar hur bra som hellst!

Är faktiskt sugen på att själv skaffa en till nästa säsong :rock

kajlyl skrev:
Köp en Goldwing när du ändå håller på :7peta

Varför spara när man har mycket pengar att göra av med :D

Iofs... kan ju köpa öhlinframgafflar istället, fast de har jag nog mindre användning för.... :rolleyes:

E man prylgalen så är man :D

Kan tilläggas att polaren som har GPS, har den monterad på en sporthoj, och han kör ifrån en hel del... så de e inte bara för posering vid korvkiosken haha

Jag fuskar lite , så jag har en hjälm med peltor-utrustning.
Primärt är det för att kunna köra radio ifrån motorcykeln, men jag har även möjlighet att koppla in telefon. Ljudkvaliteten är tydligen acceptabel (dvs de i andra änden verkar förstå vad jag säger :) ) i upp till 140 (har inte testat i högre fart, men det räcker gott för mina behov)

Men den lösningen är betydligt dyrare än vad en vanlig handsfree är , så det kan vara overkill om man bara vill prata i telefon.

Mattiaz skrev:
Varför spara när man har mycket pengar att göra av med :D

Iofs... kan ju köpa öhlinframgafflar istället, fast de har jag nog mindre användning för.... :rolleyes:

E man prylgalen så är man :D

Kan tilläggas att polaren som har GPS, har den monterad på en sporthoj, och han kör ifrån en hel del... så de e inte bara för posering vid korvkiosken haha
du kan ge dom till mig så jag kan köpa en ny hojj att slita ut ;) kan skriva Mattias över hela hojjen om du vill :fakta

Fast du har rätt! FLEST SAKER NÄR HAN DÖR VINNER!!! :tummenupp

det skulle vara suveränt att ha det när man är ute och busbränner för jag har en del kompisar som sitter och lyssnar på snutradion rätt mycket. ifall man får jag kan det vara mycket bra att få lite tips om hur många som jagar en och var dom befinner sig.

bmwjohan skrev:
det skulle vara suveränt att ha det när man är ute och busbränner för jag har en del kompisar som sitter och lyssnar på snutradion rätt mycket. ifall man får jag kan det vara mycket bra att få lite tips om hur många som jagar en och var dom befinner sig.

Vore det inte lättare att sätta snutradion direkt på hojen?

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back