Handpenning

Japps

Våga? Vad ska man våga???
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
GSX-R 750
Det är så här..

Jag ska sälja min bil, men för rädslan att bli blåst på konfekten så har jag begärt att köparen betalar handpenning. Men hur är de nu? Om han säger att han ska ha min bil och erlägger handpenning. Men i sista stund hittat han en annan som är bättre och snyggare. Kan jag behålla handpenningen då eööer blir jag återbetalningsskyldig på den?

Varför jag gör så är för att jag har blivit blåst på saker och ting innan där den så kallade köparen har sagt att han/hon ska ha den saken jag har till salu. Låtit mig gå i förhoppning om att få sålt varan men ej uppfyllt sin del såsom att komma och köpa grejen. Blir sned på sånt...

Så som sagt, hjälp mig gärna med den saken..

Tack på förhand

Japps skrev:
Det är så här..

Jag ska sälja min bil, men för rädslan att bli blåst på konfekten så har jag begärt att köparen betalar handpenning. Men hur är de nu? Om han säger att han ska ha min bil och erlägger handpenning. Men i sista stund hittat han en annan som är bättre och snyggare. Kan jag behålla handpenningen då eööer blir jag återbetalningsskyldig på den?

Varför jag gör så är för att jag har blivit blåst på saker och ting innan där den så kallade köparen har sagt att han/hon ska ha den saken jag har till salu. Låtit mig gå i förhoppning om att få sålt varan men ej uppfyllt sin del såsom att komma och köpa grejen. Blir sned på sånt...

Så som sagt, hjälp mig gärna med den saken..

Tack på förhand

Tjena, enligt min mening så lägger man la handpenning just för att detta inte ska ske, eller har ja fel :kocko om ngn skulle ge mig pengar i förskott och jag skulle nekat de andra alternativa köparna så skulle iallafall inte jag ge pengar tbx, hoppas allt löser sig. MVH m.pelkonen

Det är väl det som är grejjen med handpenning. Man försäkrar sig om att ingen annan kan köpa varan och skulle man ångra sig är handpenningen förbrukad

Men de är säkert att handpenningen är förbrukad om han väljer att köpa annan bil

Man lämnar ju handpenning som en försäkran om att man ska köpa varan. Du kan ju inte kräva tillbaks din försäkringspremie bara för att du inte varit med om någon olycka.

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8