Handpenning på hoj; I tyskland?

• Thread starter Thread starter Kay
  • Start date Start date

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Hej igen alla glada MC tokar...
Jag har sedan 2 dagar tillbaka hittat en väldigt prisvärd hoj i tyskland. Säljaren har mailat mig info på bra engelska, och har även vad som ser ut att vara en företagssida med några motorcycklar och bilar till försäljning. Jag har även fått namn, adress, telefonnummer (visserligen inte kollat upp om dom finns, men det lär dom göra.).

Han har beskrivit skicket otroligt detaljerat på den, både optiskt och mekaniskt, och även motorcyckelns historik. Skicket ser ut (bå bilderna i vart fall) att ha gått de 3300 milen den skall ha gått.
Sätet är helt och fint, inte några vältskador, orginaldekaler och lack e kvar i bra skick med lite smårepor... Det enda är att den inom 200 mil behöver nytt Chainkit och bakdäck, men det är inte så farligt. Det skulle tydligen vara allt vad det gällde "blesyrerna" på hojen.

Grejjen är att jag kan först importera en MC i slutet av november månad, och han har sagt att den troligen försvunnti fram till dess, men att om jag lägger €350 i handpenning på den så håller han den till mig, och att om jag tvivlar på hans ärlighet så kan jag få kontakt med en annan svensk kille som handlat där osv...
Vad tycker ni? Är det riskabelt tro? Hela mitt intryck är att det är en seriös handlare. Finns i Berlin med en domänadress osv...
Anledningen till att jag inte skriver vad det är för hoj och vart den finns är att jag är rädd att nån annan åker ner och tjackar den. :)

Men vad säger ni? Har ni gjort nåt liknande?

Last edited:
Hur ska man kunna råda dig i detta? Pröjsar du handpenningen om tillräckligt många tycker det?

JAG tror hursomhelst att du inte blir blåst på stålarna, men att det inte är en garanti för att han inte säljer den, handlare du vet :fakta

Ta ett Finax telefonlån och köp den direkt.

Mattias skrev:
Ta ett Finax telefonlån och köp den direkt.

Finaxtelefonlån suger pung! Framförallt eftersom de inte ville låna ut pengar till mig när jag var fattig och inte hade jobb....

Kommer INTE ta nåt lån.
Sen tror jag inte att han blåser mig heller om jag skall vara ärlig.
Om jag får ner handpenningen till €250, och lite rabatt så gör jag det nog! Men då är det somsagt bara o hoppas att hojen är som den är i beskrivningen.

Det är en CENCUR . Nu hittar väl folk den, men skitsamma.

CENCUR är inte direkt en jättepoppis hoj som alla vet vad det är, sen är det höst... Därför har han nog inte blivit av med den. Det finns fler i samma skick i samma pris, men det är oftast långt ner i tyskland.

Last edited:
Be att få lägga 10% i handpenning, då ere ju inget att snacka om.

Tror inte han går med på 10% i nästan 2 månaders tid. Billigare än garage ju ;)

nä du har nog rätt, den modellen var gammal 93, de övriga kom med 100 kusars 600or då och körde över yamman.

ta kontakt med den där "svensken" och hör då.

Nu har JAG lagt handpenning på den. Tack ska du ha.

Ja hade inte lagt nån handpenning..
Han vill bara vara säker på att få sålt den..
Det e ju du som ska ställa krav. inte han..
Och det finns säkert massor med liknande hojjar för
liknande priser i tyskland..

h a - h a ... Blev lite svett nu om han verkligen gjort det...
Fast jag tror inte nån e så taskig :)

Som Fredda säger... :)

Nääärå. Jag gillar Honda. Bara Honda.

Tillåt mig skriva *PUST*
Redigerar om nu så jag inte talar om vad det var för nån hoj!!!

njä, jag tror inte han vill ha en sån där, men andra hugger ju efter dem har man hört.
Vad kostyar konkurrenterna då föresten, är det massor mer eller?

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back