Handledare sökes..

Missilen

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Inte än
Äntligen äntligen ska man kunna börja köra i sommar.
Har visserligen inte spec. bråtom att ta kort men skulle behöva ngn mer än farsan att köra med.
Han har en stor touring bamse hoj (BMW) :tungan

Finns den ngn lugn och ordentligt som har rätt ålder och haft kort tillräckligt länge här?

Är lite för gasglad när det gäller bilar så är inte ute efter en handledare som är för busig och drar iväg och gör stoppies och wheelies non-stop :D

För visst är det bra om det kommer fler tjejer som flyttar från spätta till förareplatsen

det borde det gå att fixa. tyvärr är jag för ung för att får va handledare :)

Missilen skrev:
Har visserligen inte spec. bråtom att ta kort men skulle behöva ngn mer än farsan att köra med.
Han har en stor touring bamse hoj (BMW) :tungan

Finns den ngn lugn och ordentligt som har rätt ålder och haft kort tillräckligt länge här?

Är lite för gasglad när det gäller bilar så är inte ute efter en handledare som är för busig och drar iväg och gör stoppies och wheelies non-stop :D

För visst är det bra om det kommer fler tjejer som flyttar från spätta till förareplatsen

Kör med mig då,,har inte haft kortet tillräckligt länge för att få va handledare i lagens mening, men vafan på enskild plats vad ska hända liksom,,, :tummenupp

Regler...

Man måste ha haft kortet i 5 år (utan uppehåll)
och vara minst: 24år...

jag har egen lånehoj förresten...
Behöver inte lägga ner eran i rullgruset alltså :D

Missilen skrev:

Låter ju som fabbo arwe!
Han ha haft kortet i tjuge år! :tummenupp

Lycka till med övningskörat, de e skönt när de e över sen iaf :)

Missilen skrev:
Man måste ha haft kortet i 5 år (utan uppehåll)
och vara minst: 24år...

jag har egen lånehoj förresten...
Behöver inte lägga ner eran i rullgruset alltså :D

Gäller det körkort, eller bara specifikt A körkort?
Jag har haft A-körkort sen 2002, men B sen 99. För jag vara handledare till någon för A-kort?

Last edited:
iommi skrev:
Gäller det körkort, eller bara specifikt A körkort?
Jag har haft A-körkort sen 2002, men B sen 99. För jag vara handledare till någon för A-kort?

Du lär ju knappast få övningsköra med någon för du haft b-tillhörighet längre än A, annars har jag kunna ställt upp.. B har jag haft sen 1987. men man måste ändå uppfylla kriterierna för den behörighet man övningskör med.

Sen om du får vara handledare el ej, är upp till länsstyrelsen/vägverket för du skall godkännas först också, den som vill ha dig som handledare måste ansöka om attn ha dig som handledare, båda måste skriva på .

Tror ansökningshandlingar finns via internet på vägverkets hemsida!

Last edited:
Missilen skrev:

Alltid lugn och ordentlig och har haft hojkort och kört hoj sen -83

Missilen skrev:
Busig (nja), gasglad (o ja), stoppies (o nej) och wheelies (never)

Missilen skrev:
Alltid kul med fler hojåkare, speciellt tjejer då.
Så imån av tid skulle jag kunna hjälpa till.
Sen om man är något bra på att lära folk vet e katten

[/QUOTE]

Bare att fixa lite syntester och sånt skoj.. sen messar jag dig och hör..
:)

r matte skrev:
hum då får arwe åka sist på körningarnar. vem blir gps då :confused: :va :hihi

Fad(d)er aRWe. Inte fel att hjäpa "newbies", många har nog problem med just övningskörningsbiten, inte fel att som klubb att gå i bräschen och erbjuda handledarskap som fadderverksamhet och ta dessa under sina vingar och ha någon "övningskörnings"kväll någon dag någon gång i lugnare tempo, så hinner vi känna doften av blommor med istället för bränd olja :tummenupp

Skulle själv kunna erbjuda mig som handledare den dag jag "får" , men uppfyller inte kriterierna ännu.

Skulle själv varit salig om man blivet erbjuden att få köra själv en längre bit med handledare bakom på mc, istället för att skjutsa sin stora tjocka far..

Frågan är hur många man får vara handledare åt samtidigt, sen så är det handledaren som är ansvarig under övningskörningen..

Last edited:
aRWe skrev:

är väll inte så mycke å lära?
bara visa hur man växlar, å var gasen sitter. sen bara köra slalom mellan bromsklossarna (bilisterna) ungefär som uppkörning men då har dom koner i stället för bilar att runda.

Lotta skrev:
Det är nya regler för handledare sedan årskiftet.

http://www.vv.se/templates/NewsPage____10779.aspx

Jag vet ett par handledare som blivit godkända som handledare utan att ha haft körkortet i fem år, så detär bara att testa. Det kan funka....

Jag försökte med två, en som inte hade haft kortet i fem år i följd, och en som inte hade haft det i fem år ännu.. Bägge fick avslag. Så nu ska jag åka med min killes pappa, vilken är svårt att få ihop tiderna med.. Så finns det ngn som vill ställa upp på att vara min handledare åxå är jag tacksam...

är det ngn som vet om Rolands körskola har en bra utbildning?

/k.

MadClaire skrev:
är det ngn som vet om Rolands körskola har en bra utbildning?

Tog mina lektioner där, dom är ok. Då var dom iaf billigast :D Om du kan så försök att inte åka med Roland (dom har andra handledare), han kan vara lite nervös ibland. Han har en viss förmåga att skrika å härjade lite i onödan, ingen pedagog direkt :gnissla

FredR1k skrev:
Tog mina lektioner där, dom är ok. Då var dom iaf billigast :D Om du kan så försök att inte åka med Roland (dom har andra handledare), han kan vara lite nervös ibland. Han har en viss förmåga att skrika å härjade lite i onödan, ingen pedagog direkt :gnissla

Håller med om ovanstående. Mats kanske är lite mer lung och sansad :-)
Dom lyckades lotsa mig igenom A-kortsutbildningen i alla fall, det säger kanske en del... :fyllisar

Frädrik - Fätt snögg avatar du har!

Pejo skrev:
Håller med om ovanstående. Mats kanske är lite mer lung och sansad :-)
Dom lyckades lotsa mig igenom A-kortsutbildningen i alla fall, det säger kanske en del... :fyllisar

Frädrik - Fätt snögg avatar du har!

Håller med Pejo!! Kasta genast upp lite bilder på rd:n på bilder o filmer, den ser nytvättad o nyvaxad ut, eller är det tidigares ägares ombyggnadsbilder....

TinaTjejen skrev:
jag rekomenderar mcgalningen.
han har lotsat MIG genom mc-utbildning iaf, å se så bra det blev :D

Ja, med tanke på förutsättningarna så måste man nog anse det vara ett genombrott för den motorcykliska pedagogikens genomslagskraft ! :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT