Handledare sökes!

henlo

Med lem
Gick med
2 Oct 2011
Hoj
Yamaha R6 -03, XT660R -08
Tjena!

Kanske är fler gröningar som har liknande förfrågan, så jag drar en tråd!

Tänkte höra om det finns någon vänlig själ i Göteborg som vill hjälpa mig lite med övningskörningen?
Jag har kört lite i höstas på en parkeringsplats, och började då också lite med den (roliga) lågfartsbanan. Nu är jag på gång och tar första lektionen imorn, och risktvåan är bokad till början av april.

Jag har en annan handledare, men behöver en till kompletterande!

Jag betalar givetvis soppa och bjussar på lunchen! :tummenupp

Bumpar tråden lite...

Söker också en handledare, är ganska lång gången i utbildningen på skolan men känner att man det skulle vara trevligt att åka lite privat också.

Säger som TS och även en rimlig ersättning för tiden kan betalas.

PM!

Sammmmmmma här.. Fast inte i Göteborg utan i Skaraborg med omnejd :( Bjuder på fika och käääk!

Jag gör mitt...jag råkar ha 3st "elever" just nu. Mycket tjötande från dom nu när solen tittat fram....
Hoppas dom är färdiga till nästa år sen är jag tillgänglig igen :tungan

Hej
Tydligen krävs ett "handledare-bevis" för att övningsköra. Nån som har koll¨på vad det kostar?
Vad krävs för övrigt, ni som har erfarenhet av att handleda?

Psst...
Gå in här: http://www.korkortsportalen.se/
klicka på, jag ska vara handledare.
Här ansöker du med en gång och betalar 170 riksdaler så får ni båda hem papper.
Allt som behövs är era personnummer.

Så simpelt är det :P

Rasor o LilleT:
Hur lägger ni upp det, är det "seriös övningskörning" eller handlar det mer om att ut och köra för att adepten skall få körvana?
När det gäller A kort, ansöker man om ett generellt handledarskap som man har för att köra med en eller flera , eller måsta man ha ett för var person man övningskör med?
Stod inte så tydligt ang A kort ...

Rasor o LilleT:
Hur lägger ni upp det, är det "seriös övningskörning" eller handlar det mer om att ut och köra för att adepten skall få körvana?
När det gäller A kort, ansöker man om ett generellt handledarskap som man har för att köra med en eller flera , eller måsta man ha ett för var person man övningskör med?

Per person... Upp till 15 pers

vart bor era hojar? (ogillar åka in till gbg) och vad tycker ni om grusvägar? :hihi

Min står mitt inne i Göteborg. ;D

OK, hade ju varit smidigt om nån var öster om gbg. Lite trist att behöva åka skitvägar i 20min för att hämta nån och sen 20min till för att komma ifrån skitvägarna igen.

Men kan väl tänka mig göra det nån enstaka gång, eller sitta vid nån parkering och glassa (med en bira :tungan) i solen medans nån kämpar med konbana kan jag också tänka mig ;)

För min del så är jag i princip klar med allt på körskolan men har en månad till uppkörningen, så hade varit gött att hålla igång det :).

Rasor o LilleT:

Allt beror på aspiranten vad han behöver träna på. För några år sedan så tillbringade jag en massa timmar på bananpiren då min "åkpåse" behövde träna konbanorna mer än "vanlig" trafikkörning.

Du behöver ett handledarskap för varje adept.

Rasor o LilleT:
Hur lägger ni upp det, är det "seriös övningskörning" eller handlar det mer om att ut och köra för att adepten skall få körvana?...

Beror på...min syster var bra på att köra på vanliga vägar så jag drog med henne till en bana med konor så hon kunde öva på uppkörningrs grejerna.
En kille jag har nu kör jag mest med på småvägar så han lär sig kurvtekniken...

jag låter mest mina "apprentice" njuta av sina åkturer...sen när vi kört en bit så berättar jag vad jag tycker.
Sist sa jag till min ena "apprentice" att vi åker till en viss plats och köper en glass sen åker vi hem.
När vi stod och käka glassen fick han lite...påpekanden av mig... :tungan

Letar även jag någon som har tid att övningsköra lite privat. Kört en del lektioner men behöver mer tid allmänt och på konbanorna. Har allt behövligt och står så klart för omkostnader.

Skicka ett PM om du har möjlighet. Ute kring Frölunda torg/Tynnered är närmast.

Nu är det bara 4 år och 261 prickfria dagar kvar tills jag gärna kan ställa upp som handledare! :tummenupp

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph