Handledare sökes :)

kabo

Ny medlem
Gick med
16 May 2007
Hoj
Suzuki GSX 750 ES -83 + Honda XR600 -93
Hej!

Jag har tänkt ta MC-körkort men känner ingen som kan agera handledare åt mej. Därför undrar jag om det finns någon här som bor i Vara/Arentorp eller i Göteborg (jag bor vid majvallen) och som kan tänka sej agera handledare. Självklart betalar jag bensin, avgiften för handledarbeviset o andra ev. utgifter. För att få bli handledare måste du vara minst 24 år o haft A-behöriget i minst 5 år. Det krävs ingen utbildning (det är endast för B-körkort det behövs).
Min tanke är att vi tar en sväng under helgerna, mer om du vill. Jag har en egen hoj och utrustning. Jag har kört både motocross o moped tidigare så jag kan hantera en MC hyggligt. Jag har B-körkort sen 2001 och har kört ca 2000 mil/år sedan dess så jag har god trafikvana.
Jag hoppas kunna köra upp sent i år eller tidigt nästa år.

Mvh Calle Kabo
070-379 49 36

Sådär, nu är teoriprovet avklarat :)
Om jag nu bara kunde hitta någon handledare så att jag fick övningsköra lite så skulle uppkörningen bli mycket lättare...

Hade gärna kört med dig men har ej haft kortet särskilt länge.
Lycka till!

/Martin

Nu är uppkörningen bokad till den 28e augusti i Lidköping.
Jag letar dock fortfarande efter minst en handledare. Har bara provkört hojen en gång. Den var snäll och trevlig att köra men jag tror jag måste öva lite mer för att det ska funka...

Det jag söker hos en handledare är:
* Kan köra med mej minst 1 gång i veckan
* Pekar ut uppenbara brister
* Kan köra med mej i/runt vara/arentorp och/eller majorna/göteborg

Det skulle verkligen vara underbart om det här löste sej, min lilla 500 meters provtur har gjort mej så otroligt sugen på MC-körkort nu :)

Last edited:
:tungan Bor ju precis vid Majvallen men har bara haft kortet i 1 månad :huvet

Men ett tips, leta upp ett ställe där du kan ställa upp vägverkets konbanor och öva på dom, för det är det som är "svårt".

Last edited:
mitt tips till dig är att kontakta kul på hjul...o snacka med stefan om ditt dilemma...detta är en grymt kompetent lärare...

Men ett tips, leta upp ett ställe där du kan ställa upp vägverkets konbanor och öva på dom, för det är det som är "svårt".

Jo det har jag redan listat ut. Jag vet några ställen i Vara där jag kan göra det men problemet är ju att ta sej dit med hojen o öva och ta sej hem. Utan handledare är detta högst olagligt... :/

JonaZ skrev:
mitt tips till dig är att kontakta kul på hjul...o snacka med stefan om ditt dilemma...detta är en grymt kompetent lärare...
Hmm... jag vill spendera minst 10 timmar bakom styret innan jag gör min uppkörning. Om jag får tag på en handledare den här veckan som kan köra med mej 1 gång per vecka i 80 min så är det lugnt. Det motsvarar 16 körlektioner. Till det facila priset av 8 160kr... Så nej.
Eller menar du att han kan ställa upp som privat handledare på fritiden?
Helst vill jag ju ha 2 handledare som kan köra med mej 80 min/vecka. Vad det skulle kosta hos "Kul på Hjul" vill jag inte ens tänka på...

Jag kompenserar naturligtvis handledare för bensin och övriga utgifter. Kan även tänka mej ge en hundring eller så per gång vi är ute. Jag är även djävligt haj på datorer (jobbar som utvecklare på ett företag i GBG), så vi kanske kan byta tjänster mot gentjänster om det är intressant :)

Last edited:
Kostar att ligga på topp...
Frågan är kanske vad DU tycker det är värt med ett A-kort?

Min rekomendation är ändå att du tar några lektioner.
Kul-på-hjul har jag inte gått på själv, men har hört mycket gott om dem.
Privat körning är självklart en förmån som inte ska föraktas, men det är nog bäst att ta lektioner, och sen mängdträna privat.

lycka till

3035881 Kostar att ligga på topp...
Frågan är kanske vad DU tycker det är värt med ett A-kort?

Min rekomendation är ändå att du tar några lektioner.
Kul-på-hjul har jag inte gått på själv, men har hört mycket gott om dem.
Privat körning är självklart en förmån som inte ska föraktas, men det är nog bäst att ta lektioner, och sen mängdträna privat.

lycka till
Herregud, ge stackarn ett brake, han har ju redan sagt att han inte vill ta några lektioner :7peta

Att ta lektioner är ingen dum ide, eller att ens ta en lektion, men har man inga pengar så har man inte och uppenbarligen så vill han ju ha kortet även om han inte har perngar. Stackarn kanske Pluggar häcken av sig på vardagarna och extra på helgerna men och kanske inte får ihop det just därför?

Alla är inte gjord av pengar, så är det bara. Han söker en handledare att köra med privat, hur SVÅR va den frågan?

Mitt tips är att du antingen kontaktar "skipper" eller "Blommans mamma" på forumet, tel nr kan du få via PM om det är intressant. Dom har rätt mycket att göra men brukar va rätt schysta och hjälpa till ibland...

Jag har faktiskt tänkt ta iaf en lektion, men en lektion klarar man ingen uppkörning på. Det är just mängdträningen som jag vill åt genom en privat handledare.

Jag ska kolla med skipper och blommans mamma om dom är intresserade, tack för det tipset! :)

Jag har faktiskt tänkt ta iaf en lektion, men en lektion klarar man ingen uppkörning på. Det är just mängdträningen som jag vill åt genom en privat handledare.

Jag ska kolla med skipper och blommans mamma om dom är intresserade, tack för det tipset! :)

vad vill du träna på??

3036116 vad vill du träna på??
Främst konbana men även körning i trafik (det kan man ju öva på väg till och från konbanan). Jag vill bli van min hoj så jag har en känsla för hur den beter sej.
Jag kräver som sagt inte någon som ser alla fel jag gör, det är ingen sån press, men jag är tacksam om uppenbara brister pekas ut.

Hej!

Jag har tänkt ta MC-körkort men känner ingen som kan agera handledare åt mej. Därför undrar jag om det finns någon här som bor i Vara/Arentorp eller i Göteborg (jag bor vid majvallen) och som kan tänka sej agera handledare. Självklart betalar jag bensin, avgiften för handledarbeviset o andra ev. utgifter. För att få bli handledare måste du vara minst 24 år o haft A-behöriget i minst 5 år. Det krävs ingen utbildning (det är endast för B-körkort det behövs).
Min tanke är att vi tar en sväng under helgerna, mer om du vill. Jag har en egen hoj och utrustning. Jag har kört både motocross o moped tidigare så jag kan hantera en MC hyggligt. Jag har B-körkort sen 2001 och har kört ca 2000 mil/år sedan dess så jag har god trafikvana.
Jag hoppas kunna köra upp sent i år eller tidigt nästa år.

Mvh Calle Kabo
070-379 49 36

Endast tjejor får handledare på detta forumet! jag har själv försökt å då va det minsann inte nåra straighta killar som hörde av sej. Fan vad jag hade ont i röven den sommaren:huvet

Last edited:
Endast tjejor får handledare på detta forumet! jag har själv försökt å d minsann inte nåra straighta killar som hörde av sej. Fan vad hade ont i röven den sommaren:huvet

Aj då, tror inte min hustru skulle bli så glad över den dealen...
Jag har fixat så att far och svärfar är handledare, men ingen av dom har MC och ingen av dom vågar sitta bakpå (och då skulle maxlasten överstigas ändå)... Men dom kan iaf titta på när jag kör konbanan någonstans :)
Känner du någon i närheten av Vara/Arentorp som skulle kunna tänkas ställa upp skulle jag bli väldigt glad om ni tipsade dom om möjligheten att få agera handledare. För det skulle vara skönt att känna sej lite van i trafiken på MC.

Känner du någon i närheten av Vara/Arentorp som skulle kunna tänkas ställa upp skulle jag bli väldigt glad om ni tipsade dom om möjligheten att få agera handledare. För det skulle vara skönt att känna sej lite van i trafiken på MC.

Hade jag varit tillräkligt gammal å haft KK tillräkligt många år hade ja ställt upp"!

hoppas att allt löser sig!

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...