Handledare sökes i Orsa med omnejd

Kafkaeskt

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2025
Hoj
1990 BMW K75 RT
Halloj!
Har uppkörning för A kort om ca 1½ månad och tänkte att det är dumt att tjuvköra på egenhand så jag letar efter någon som skulle vilja ställa upp som handledare för mig nu när det är så fint väder och allt :D

Jag har fixat allt annat, riskutbildningen är klar, blev godkänd på teoriprovet idag!, har all skyddsutrusning och sånt och köpte nyligen gamla bettan, en BMW K75 RT (jag kanske blir bannad från det här forumet för det, för jag vet inte om det kan räknas som en sporthoj :hihi). Tänkte köpa en BMW F800 först, men hittade ingen bra till salu så för tillfället fick det bli den här.

Ifall jag inte blir bannad så skulle det vara trevligt att ha någon som kan hjälpa mig få in lite mängd träning och känsla för hojen genom att köra runt lite. Vart, när och hur långt spelar mindre roll för min del. Har kört lite förut, så är inte helt ny, men lite lugnt i början tar jag det gärna.

Ha det soligt och fint ⛱️

Hah! Det är inte många som kör sporthoj här längre så ditt val av hoj är inget problem. Välkommen på forumet och hoppas du hittar nån som kan hjälpa till

Skönt, är det åldern på åkarna som har gått upp som gjort att antalet sporthojs åkare har minskat på forumet eller är det på facebook och tiktok där den nya generationen hänger istället? Är 40+ själv så jag klagar inte :D

Skönt, är det åldern på åkarna som har gått upp som gjort att antalet sporthojs åkare har minskat på forumet eller är det på facebook och tiktok där den nya generationen hänger istället? Är 40+ själv så jag klagar inte :D
Är nog mest åldern. Själv funderar jag på att sälja literklubban och skaffa en sån där beskedlig sporttourer, en h2 sx eller zzr1400 borde vara lagom. :hihi

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT