Handledare, Löddeköpinge

MC2014

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2014
Hoj
-
Ska ta A-behörighet i vår och söker en handledare i Löddeköpinge-trakten (Skåne).

Allt är av intresse, även om det bara skulle bli några få körningar!

Ska eventuellt gå den där handledarkursen i vår,
i så fall kan jag ställa upp.

För mc behövs ingen handledarkurs, bara skicka in ansökan och invänta handledarbevis :tummenupp

Lite konstigt kan jag tycka med tanke på alla som fått A-kort "på köpet" och blir godkända handledare utan att ha suttit på en hoj. För dom hade kanske en handledarkurs för mc varit på sin plats, men någon sådan finns alltså inte.

För mc behövs ingen handledarkurs, bara skicka in ansökan och invänta handledarbevis :tummenupp

Lite konstigt kan jag tycka med tanke på alla som fått A-kort "på köpet" och blir godkända handledare utan att ha suttit på en hoj. För dom hade kanske en handledarkurs för mc varit på sin plats, men någon sådan finns alltså inte.

Jag var helt övertygad om att det ändrades iom den senaste regeländringen för motorcyklar (A2 osv).
Men enligt körkortsportalen har du rätt!

Jag var helt övertygad om att det ändrades iom den senaste regeländringen för motorcyklar (A2 osv).
Men enligt körkortsportalen har du rätt!

Aha, jag tänkte inte på att det kunde ändrats sedan nya reglerna, det hade faktiskt varit rimligt, men nä det verkar som vi slipper ett tag till :)

Grattinerar :

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...