Handledare - körkortsaspiranter

Yadis

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2005
Hoj
Yamaha TDM 850
Fick en ide när jag läste körkortstråden.
Många verkar vilja ha en handledare men har ingen i sin närhet som kan ställa upp. Vore det då inte smutt att på sporthoj.com ha ett speciellt forum där dom som söker handledare i sin stad skriver in sig. Likadant gör dom som kan tänka sig vara handledare. Sen kan ju regeln vara att den som vill ha hjälp alltid betalar handledarens bensinkostnader. Jag tror många skulle tycka det var kul att handleda nån och jag vet att många som tar körkort skulle tycka det var kanon att få lite hjälp.

Yadis skrev:
2205808 Fick en ide när jag läste körkortstråden.
Många verkar vilja ha en handledare men har ingen i sin närhet som kan ställa upp. Vore det då inte smutt att på sporthoj.com ha ett speciellt forum där dom som söker handledare i sin stad skriver in sig. Likadant gör dom som kan tänka sig vara handledare. Sen kan ju regeln vara att den som vill ha hjälp alltid betalar handledarens bensinkostnader. Jag tror många skulle tycka det var kul att handleda nån och jag vet att många som tar körkort skulle tycka det var kanon att få lite hjälp.

Låter som en bra idé, är en av dom som skulle ha uppskattat det.. Hade ingen att köra privat med men nu efter mååånga lektioner så är det snart dags för uppkörning..

Bra initiativ tycker jag iallafall om det finns villiga och snälla själar. Att betala bensin för handledaren är en självklarhet tycker jag :tummenupp

Ställer mycket gärna upp. :)
Har ju varit handledare för båda mina barn när det gällde bilkörkort...
Så det är bara att höra av sig.

Fast min ide var att det inte skulle vara en tråd utan ett eget forum. Swedie...?:)

Yadis skrev:
2205808 Fick en ide när jag läste körkortstråden.

Men hur är det med handledaren, Måste inte han gå en kurs för att få köra med sin "elev"?

donziR1 skrev:
2206203 Men hur är det med handledaren, Måste inte han gå en kurs för att få köra med sin "elev"?

Bara för B.

Edit:
Men guuuud vad långsam jag är. Kan iaf tillägga att kursen är ett skämt, tre timmars slideshow och en uppmaning att följa kursplanen även under den privata övningskörningen är i princip det som ges. Jag gick den för två veckor sen iom att jag ska vara handledare åt min lillebror, kändes rätt meningslöst.

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back