Handledare för A begränsad och regelstrul

KalleKulspruta

Ung och Gammal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki SV 650s -05 | Ombyggd Orion 21-a -08 (ca 50% honda)
Tja!
Hade en tanke på att Bli handledare för min tjej som är 22 år och vill ta MC-kort.

Jag blir 25 i år och har haft A-begränsad sedan 2004-05-13, som övergick till A (obegränsad) 2006-05-14

Tjejen måste ju ta för A-obegränsad eftersom hon är 22. Jag har inte haft obegränsad i mer än 5 år. Har ringt vv och Länsstyrelsen som har hand om handledareskaps frågor.

Problemet är att om jag ska kunna övningsköra med henne måste jag och hon regbesikta om hojjarna till strypta, vi övningskör och hon tar bort strypningen precis innan uppkörningsdags. Om hon sedan misslyckas får hon regbesikta om igen och allt upprepar sig.

Hade hon kört i körskola motsvarande vad man kan övningsköra tilsammans hade kostat multum. 10x20^4 minst.

Altså vad är det för enna jäkla regler. Antingen väntar jag 2 år tills jag blir behörig att handleda A-obegränsad vilket jag inte kommer att ha råd med då jag kommer studera för fullt.

Detta är sista sommaren jag har hojen. Vad finns det för fler alternativ? Någon som stött på detta problem tidigare och kunnat lösa det?

Jag sökte handledarskap för begränsat en gång då jag inte haft obegränsat i 5 år.

Fick en beviljad ansäkan där det inte stod begränsad utan bara A. Så vi körde på den.

Prova o sök, man kan ha tur.

Jag sökte handledarskap för begränsat en gång då jag inte haft obegränsat i 5 år.

Fick en beviljad ansäkan där det inte stod begränsad utan bara A. Så vi körde på den.

Prova o sök, man kan ha tur.

Nu kan man inte välja för begränsat längre. Bara A. Kanske gör saken ännu enklare?

Jag hade liknande problem, snacka med VV och inte med Länsstyrelsen, jag fick överklaga dit.

Skicka ett PM om du vill ha mitt personnummer eller så får att hänvisa till.

//Niklas

Egentligen måste inte din tjej ta ett obegränsat körkort utan det går att ta det begränsade :tummenupp Det begränsade har nämligen inte någon åldergräns för när du inte får ta det utan bara från när du får ta det (18 år).

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...