handlat

NoicE skrev:
Jo det är inte lätt att ta sig för men det enklaste är att börja
demontera då måste man sätta ihop det, och då kan man lika
gärna lacka på vägen!

har ritat en ritning på mina risers, vet inte om du förstår men
iaf så är det kronan, och på den ett fräst alu stycke som
har en delad underdel och en hel överdel, det kommer bli så hett :fakta

Öh? Är det jag som missuppfattat det eller skulle det inte vara en bild på ritningen oxå? :confused:

Fäster du alustycket på kronmuttrarna eller var fästes det?

Garpe: Eftersom du tjatar! Här följer en bild på hur jag tänkt det hela. Det är inte min hoj! (dom bilderna kommer när jag framkallat filmen och hojen är klar) Det som kommer skilja är att jag kommer ha Acerbics Dimond-lycktor! Annat (vanligt 4-1 som inte mynnar ut under sadeln) avgassystem! Sen kommer den vara mattsvart + lite eloxerade blå skruvar här och där! :D

Bifogat

• gsx-r 750 fighter 2.jpg
    gsx-r 750 fighter 2.jpg
    82.4 KB · Visningar: 323
GrimReaper skrev:
Öh? Är det jag som missuppfattat det eller skulle det inte vara en bild på ritningen oxå? :confused:

Garpe: Eftersom du tjatar! Här följer en bild på hur jag tänkt det hela. Det är inte min hoj! (dom bilderna kommer när jag framkallat filmen och hojen är klar) Det som kommer skilja är att jag kommer ha Acerbics Dimond-lycktor! Annat (vanligt 4-1 som inte mynnar ut under sadeln) avgassystem! Sen kommer den vara mattsvart + lite eloxerade blå skruvar här och där! :D

Rövresning!rövresning! :whip
nä men det blir ju sjysst. :tummenupp .. är visst bara ja som vill ha tyskt... :(

GrimReaper skrev:

hmm... jo det skulle det visst vara, jag ska bulta fast alu stycket på "plattan" som org. som sitter bultad genom kronan, så det blir en genom gående :tummenupp

skitsnygg hoj föresten, varför byta system?

Bifogat

• ritning.jpg
    ritning.jpg
    29.1 KB · Visningar: 300
Last edited:
Titta där! Nu hänger jag med! :p

Jo, systemet jag har nu är ju orginal och det är inte speciellt vackert! Dessutom så är det (iaf vad jag tror) mycket tyngre än ett nytt system med en aludämpare (eller liknande)!

Garpe: Tyskt ja, inte för att vara elak men bara åsynen av det "tyska" stuket får mig illamående! Det ser ju ut som om hojen blivit seriöst r*vkn*llad!!! :zpy

GrimReaper skrev:
Titta där! Nu hänger jag med! :p

Jo, systemet jag har nu är ju orginal och det är inte speciellt vackert! Dessutom så är det (iaf vad jag tror) mycket tyngre än ett nytt system med en aludämpare (eller liknande)!

Garpe: Tyskt ja, inte för att vara elak men bara åsynen av det "tyska" stuket får mig illamående! Det ser ju ut som om hojen blivit seriöst r*vkn*llad!!! :zpy

Ojj =)
tycket att jag läste att det var din hoj på bilden :hej

Vad ska du ha för häck på då?

Kunde ju önska att det var min hoj på bilden. Det blir bakdel ála R1! Just nu försöker jag hitta just kåpa och sadlar till en 98-99 Retta! Ingen som har några till övers?

GrimReaper skrev:
Kunde ju önska att det var min hoj på bilden. Det blir bakdel ála R1! Just nu försöker jag hitta just kåpa och sadlar till en 98-99 Retta! Ingen som har några till övers?

Det blir nog svindyrt...

jag köpte en zx7r häck till min, men det passade inte alls
bra, utan sadlar var det också...
Men i alla fall så fick jag rådet att plasta över sitsen och köpa
cutsgummi, sånt som dom har på rr-hojjar ...gjör så om du inte hittar nått :tummenupp

Kosta vad det kosta vill! Den ska bli sååå grym!!! :D

Jag lovar att ni ska få se sen i sommar! :tummenupp

Garpe skrev:
Hehe.. fett... Fiskeboda kursgård! Vi har husvagn där breve på campingen intill.... Har vart där sen jag var liten knodd.. hehe.. soft... kommer nog förb där o kollar läget tror ja.... =)

jahaja, jag har ingen aning om vart dert ligger, men di ska jag i alla fall :öl :öl

NoicE skrev:
jahaja, jag har ingen aning om vart dert ligger, men di ska jag i alla fall :öl :öl

Det är väl bara att leta rätt på en karta och leta sig dit ;)

Det ska jag göra till sommaren när de e lite värme, åka dit och reka lite :crash

Mattiaz skrev:
Det är väl bara att leta rätt på en karta och leta sig dit ;)

Det ska jag göra till sommaren när de e lite värme, åka dit och reka lite :crash

ja det kommer nog bli kanonkul!
Hört nått om burn rekordet?

hoppas det blir av, stenhårt att stå med i boken! :fakta

NoicE skrev:
ja det kommer nog bli kanonkul!
Hört nått om burn rekordet?

hoppas det blir av, stenhårt att stå med i boken! :fakta

Nej jag har inte hört något mer om det, men jag vet att en polare till mig lade fram det förslaget att vi skulle annordna något sådant för 1 år sedan, men det blev aldrig av.... :(

Mattiaz skrev:
Nej jag har inte hört något mer om det, men jag vet att en polare till mig lade fram det förslaget att vi skulle annordna något sådant för 1 år sedan, men det blev aldrig av.... :(

Okay...
Det känns som det tar långtid för tiden att komma fram till onsdag
då ska jag hämta mina nya däck :tummenupp
Sen kasta motorn i ramen och byta koppling o ...fyfan va jobbigt det blev :öl

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025