handlat på louis.de

majoon

wee waa woo waa
Gick med
26 Apr 2005
Hoj
honda cbr 600rr
hallå

har precis fyndat på louis.de , och fyllt i kontokortsnummer o sånt...det jag nu undrar är hur betalningen går till... kommer jag att få betala när jag får grejerna eller kommer dem att dra pengar från mitt konto innan?

min tyska e sådär halvtaskig o jag har aldrig handlat över nätet utomlands tidigare o förstod inte allt som stod där...

majoon skrev:
2620715 hallå

har precis fyndat på louis.de , och fyllt i kontokortsnummer o sånt...det jag nu undrar är hur betalningen går till... kommer jag att få betala när jag får grejerna eller kommer dem att dra pengar från mitt konto innan?

min tyska e sådär halvtaskig o jag har aldrig handlat över nätet utomlands tidigare o förstod inte allt som stod där...

drar från kontot...oroa dig inte, seriös firma.:tummenupp

Gabor skrev:
2620730 drar från kontot...oroa dig inte, seriös firma.:tummenupp

nejdå, e inte orolig att de skulle vara oseriösa, utan hittade ett riktigt najsigt ställ till riktigt bra pris, o vill inte gå miste om detta genom att jag klantat mig med betalning :D

majoon skrev:
2620747 nejdå, e inte orolig att de skulle vara oseriösa, utan hittade ett riktigt najsigt ställ till riktigt bra pris, o vill inte gå miste om detta genom att jag klantat mig med betalning :D

handlat flera gånger, funkat kanon! de drar pengarna när de skickar grejjorna typ (dvs innan du får dem).

okay kanon ju ...behöver jag inte oroa mig.. e ju en kanonaffär som har allt till bra priser :tummenupp

nu såg jag att louis dragit pengar från kontot, men bara för en pryl + frakt :va

dem borde ju skicka grejerna samtidigt väl:va

majoon skrev:
2621954 nu såg jag att louis dragit pengar från kontot, men bara för en pryl + frakt :va

dem borde ju skicka grejerna samtidigt väl:va

När de har väldigt förmånliga priser händer det ibland att de inte hinner uppdatera sitt lagersaldo och då kan man ibland "lyckas köpa" en sak som faktiskt är slut. Då kan de inte dra pengarna förän de har den på lager.

Det hände mig när jag försökte köpa ett ställ för två år sedan. Beställningen gick igenom men pengarna drogs inte p.g.a. att varan tagit slut utan att webbsaldot hunnit ändrats..

Hur mkt var frakten på därifrån?
Tycker också dom har bra priser & mkt kuligt som inte finns här hemma.

Biohazard skrev:
2621965 Hur mkt var frakten på därifrån?
Tycker också dom har bra priser & mkt kuligt som inte finns här hemma.

Frakten kostar 20euro om jag inte minns fel...

Jag har handlat därifrån 3 gånger och har blivit nöjd varje gång.
Stövlar, hjälm, handskar, skinnställ, blinkers, backspeglar, vindavvisare m.m. och som längst fick jag vänta 15 dagar.

försöker hitta krachpuckar där... Men är VÄLDIGT dålig på Tyska.. Någon som hittat de?

frakten ligger på 14 euro...

...betyder detta att jag förmodligen inte får mitt ställ (det som dem inte dragit pengar för)...eller att jag får det senare när de får in det?

majoon skrev:
2622015
...betyder detta att jag förmodligen inte får mitt ställ...

I mitt fall var jag tvungen att beställa igen men jag vet faktiskt inte hur de gör för din del.. är det kampanjer finns risken att man blir utan.

Mitt tips är att du mailar och frågar. Du kan maila och fråga på engelska.

har gjort det nu....vore ju synd om det skulle vara så...för nu beställde jag en baklampa oxå..men den hade jag kunnat vänta med isåfall, fast nu köpte jag den nu för att jag ändå skulle ha stället...suck

Louis är bra.. MEN när jag beställde så strulade dom med detta också. Jag gjorde en beställning på en hjälm och ett visir. Utan att kontakta mig så drog dom bara pengar för hjälmen och skickade bara den. Sen om jag skulle ha visiret så fick jag göra en ny beställning och därmed betala ny frakt.

Sist jag handlade på Louis fick jag med en överraskning i paketet...
Nämligen BIKER SALAMI! :yoparty
Två goa salami korvar i vaacumförpackning som passade perfekt till ölen då man skulle till och meka.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back