Handla på mässan?

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Tjena!

Har just till min egen förtjusning lyckats övertala damen om att en resa till Gbg sista helgen i januari är en bra idé plus att det "råkar" vara mc-mässa just då:D

Nu till ämnet! Har funderat länge på att modda lite med db-ruta, kraschpuckar, broms/kopplinsgrepp pc-3 mm.! Samtliga inköp hade jag tänkt göra utomlands/begagnat men nu när jag ska på mässan har jag börjat tveka!

Frågan är hur mycket billigare det är på mässan? Jag är bara intresserad av kvalitets grejer!

Jag är själv mässmontör men har aldrig varit på motormässa (blir aldrig av att gå på mässa då det känns som att vara på jobbet) så jag undrar om det är något jag ska tänka på?

Kom gärna med tips på andra saker jag glömt!

Last edited:
Det lättaste måste ju vara att kolla upp priserna innan på det du vill ha och lägga till frakt och sen se vad dom tar på mässan.

Det tänker jag göra :)

Det lättaste måste ju vara att kolla upp priserna innan på det du vill ha och lägga till frakt och sen se vad dom tar på mässan.

Det tänker jag göra :)

Jo jag har redan rätt bra koll på priserna! Men frågan är om det finns bra prylar till bra priser! Jag är inte ute efter vrakpriser(skulle inte skada dock...)bara om det är någon idé att spara slantarna till mässan!

Upplever att kvalitets grejer på tex. ebay kostar med frakt ungerfär lika mkt som halvdana prylar hemma!

Jo jag har redan rätt bra koll på priserna! Men frågan är om det finns bra prylar till bra priser! Jag är inte ute efter vrakpriser(skulle inte skada dock...)bara om det är någon idé att spara slantarna till mässan!

Upplever att kvalitets grejer på tex. ebay kostar med frakt ungerfär lika mkt som halvdana prylar hemma!

Vet inte hur ditt läge är men om du kulle spara slantarna tills mässan som är om två veckor(?) så kan du kolla om det är nått att ha, OM det inte är det så kan du väl beställa direkt när du kommer hem från gbg. :rolleyes:

På så sätt gör du inga dumma köp som du sen kanske kommer att ångra! :tummenupp

Vet inte hur ditt läge är men om du kulle spara slantarna tills mässan som är om två veckor(?) så kan du kolla om det är nått att ha, OM det inte är det så kan du väl beställa direkt när du kommer hem från gbg. :rolleyes:

På så sätt gör du inga dumma köp som du sen kanske kommer att ångra! :tummenupp

Har tänkt på det och det skulle väl inte göra någon skillnad egentligen men det finns rätt mkt pengar att göra så här efter jul...Men jag undrar fortfarande om någon vet om det brukar finnas bra erbjudanden eller om någon köpt shyssta prylar där! Finns det t.ex. broms/kopplinsgrepp mm.?

Har tänkt på det och det skulle väl inte göra någon skillnad egentligen men det finns rätt mkt pengar att göra så här efter jul...Men jag undrar fortfarande om någon vet om det brukar finnas bra erbjudanden eller om någon köpt shyssta prylar där! Finns det t.ex. broms/kopplinsgrepp mm.?

Ah okej, men lås in pengarna eller så kan du ge mig dem så "tar" jag hand om dom åt dig! :rolleyes:
Har ingen aning om hur priserna är, ska dit för andra gången och förra gången jag var där var jag knappt en tvär hand hög! :D

Ah okej, men lås in pengarna eller så kan du ge mig dem så "tar" jag hand om dom åt dig! :rolleyes:
Har ingen aning om hur priserna är, ska dit för andra gången och förra gången jag var där var jag knappt en tvär hand hög! :D

Ok du har alltså varit på mässan men kommer inte ihåg någonting och vet inte hur prisbilden ser ut! Du vet alltså ingenting om det jag frågade om! Då kan du ta dina åsikter posta dom i en tråd där dom gör nytta!:finger

Ok du har alltså varit på mässan men kommer inte ihåg någonting och vet inte hur prisbilden ser ut! Du vet alltså ingenting om det jag frågade om! Då kan du ta dina åsikter posta dom i en tråd där dom gör nytta!:finger

Eller så tar du och formulerar om dina posts som du gör så de inte kan misstolkas.... :pannkyss Du skrev nämligen:

text....

Kom gärna med tips på andra saker jag glömt!

Då kom jag med ett TIPS att du förlorar inget eller gör inga dumma köp om du väntar två veckor istället för att chansa!

Gör om gör rätt! :mattias

Jag har bara handlat ryggskydd och lås på mässan och då var det väldigt bra priser kommer jag ihåg.

Men annars mer delar till motorcykeln vet jag inte så bra om faktiskt. Du får vänta och se. Skriv ned priserna från nätet, så går du runt och skriver ned vad alla saker kostar så jämför du slutsummorna vad det blir. För när du ser sakerna du vill ha så kommer du ju köpa annars.

Bättre att se hur mycket mer eller mindre pengar du får till övers.

Det brukar inte vara så jättemycket försäljning av såna tillbehör du nämner på mässan. ÅF visar mest vad de har och du kanske kan lägga något rabatterade beställningar under mässan.

Det är mer kläder och knäpuckar som säljs kontant där.

Tack Mr helmut och K-man för era seriösa inlägg och tips!

Var in och kollade in deras annons på SH och det var inte så mkt av det jag vara intresserad av att köpa!

Nyheter
Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard