Handla på Ebay

SFB

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Hojen såld! Ekonomisk kris
Halloj, jag bjöd på en grej på Ebay, jag fick den också!

Jag har betalat via PayPal. Behöver man göra något mer, snacka med säljaren eller så? Tyckte det stod min address via ebay/paypal...

Vill dom att man lämnar feedback innan man får grejerna också?

Fattar nada, snubben har inte hört av sig när jag frågade vad som skulle hända härnäst. Han har jättebra feedback på allt han har sållt och det är massor... SÅ jag antar att jag inte blir lurad...

Har bjudit på en till grej, ebay är ju guld :) Om grejerna bara dyker upp

Varför inte maila honom för säkerhetsskull och säga att du har betalat nu. Jobbigare att skriva en tråd på SH än att skriva ett mail till säljaren :va

UrbanTiger skrev:
Innan du bitalar så ska su maila och få svar på hur betalningen ska gå till och ev. fraktkostnad.
Yar han skickat en PayPal faktura till dig via mail eller ditt PayPal-konto så bör det inte vara några problem. Skicka ett mail till honom med dina betalningsuppgifter (typ transaktionsnummer) så får du nog svar.

Han hörde av sig efter ett par dagar på mitt mail men han har inte svarat igen på ett par dagar... Hans dator hade crashat eller nåt sånt.

Hmm fattar nada av ebay, så man skall inte betala skiten direkt när man har fått det alltså... Stod vad frakten skulle kosta så jag la på det bara, ebay verkade vara uppbyggt så att det bara var att casha in på direkten.

Jag har redan betalat så det borde vara lungt!

Men när man bjuder, då ger man sitt högsta bud som man är villig att pröjsa?? Eller lägger man det budet man anger? Kan man se vad andra har bjudit eller hur fan funkar det?? :argpådato

SFB skrev:
Hmm fattar nada av ebay, så man skall inte betala skiten direkt när man har fått det alltså... Stod vad frakten skulle kosta så jag la på det bara, ebay verkade vara uppbyggt så att det bara var att casha in på direkten.

Men när man bjuder, då ger man sitt högsta bud som man är villig att pröjsa?? Eller lägger man det budet man anger? Kan man se vad andra har bjudit eller hur fan funkar det?? :argpådato

Det bästa är att betala så fort man vet vad det kostar inkl. frakt, ibland framgår det och ibland får man fråga säljaren.
Säljarna skickar aldrig varan innan den är betald.

PayPal är klart smidigast på Ebay.

Du bjuder den summan som du högst kan tänka dig att betala, denna summa är hemlig, Ingen annan än den som bjudit högst vet vad det högsta budet är.
Priset på varan går upp till strax över näst högsta bud.

Du kan alltså bjuda 100:- och ändå vinna auktionen för 41:- om det näst högsta budet ligger på 40 :-

Ett tips om du är riktigt intresserad av en vara är att vara med i slutspurten precis innan auktionen går ut. dom sista buden läggs ofta i slutsekunderna.

/Dan

SFB skrev:
Han hörde av sig efter ett par dagar på mitt mail men han har inte svarat igen på ett par dagar... Hans dator hade crashat eller nåt sånt.

Jag har redan betalat så det borde vara lungt!

Det bud du lägger är det högsta man är villig att betala, dvs det blir inte automatiskt så högt om inte någon annan trissar upp budet, Ebay höjer ditt bud med så minsta tillåtna höjning över konkurerande bud. Jag mailar alltid säljaren och ber om hans kontouppgifter och totalsumma inkl frakt när jag vunnit något. Du kan inte se vad andras "maxbud" är. Säkrast och lättast är att betala med "paypal" om säljaren accepterar det. "Feedback" lämnar du efter du mottagit och granskat varan, och feedbacken ska ju grundas på bla kontakt/leverans/kvalitè. Buden är mer eller mindre bindande så bjud inte på något som du inte har råd att köpa.

Jag och kompisen satt och bjöd på massa klockor på fyllan, dagen efter så loggar jag in för att kolla hur det går, då har vi råkat bjuda på ett gäng klock-kataloger istället
:argpådato

FUBAR skrev:
Det bud du lägger är det högsta man är villig att betala, dvs det blir inte automatiskt så högt om inte någon annan trissar upp budet, Ebay höjer ditt bud med så minsta tillåtna höjning över konkurerande bud. Jag mailar alltid säljaren och ber om hans kontouppgifter och totalsumma inkl frakt när jag vunnit något. Du kan inte se vad andras "maxbud" är. Säkrast och lättast är att betala med "paypal" om säljaren accepterar det. "Feedback" lämnar du efter du mottagit och granskat varan, och feedbacken ska ju grundas på bla kontakt/leverans/kvalitè. Buden är mer eller mindre bindande så bjud inte på något som du inte har råd att köpa.

Jag och kompisen satt och bjöd på massa klockor på fyllan, dagen efter så loggar jag in för att kolla hur det går, då har vi råkat bjuda på ett gäng klock-kataloger istället
:argpådato

Om man står som high-bidder på varan då har man den alltså vid tillfället???

SFB skrev:
Om man står som high-bidder på varan då har man den alltså vid tillfället???
Jepp, fast oftast så kommer det ett högre bud sista minuten, eftersom folk väntar in i det sista med att buda för att inte trissa upp priserna i onödan.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg