Handla på E-Bay...

Chiefen skrev:
Det har egentligen ingen betydelse. Sätter du ditt maxbud så är det ju ditt maxbud. eSnipe budgivarna måste ju fortfarande bjuda över dig för att vinna och om du inte är villig att betala mer så är det ju ett val du gjort. Fördelen med esnipe är ju att du oxå kan använda det plus att man kan vinna med nån krona i marginal.
Så kan man se det, men alla vet att dessa finns och det hade känts ärligare om alla fick tävla man mot man den sissta minuten.
Ingen tänker som du att man lägger in ett jävla högt bud och sen köper man, nä för fasen jag försöker få det så billigt jag bara kan och det kan du lita på att de flesta andra vill med så de kommer att försöka bjuda över dig och eftersom du kanske lagt ditt höga bud långt före auktionens slut så kommer du få betala.

Modifier skrev:
Har börjat intressera mig för E-Bay eftersom jag upptäckt
att det verkar vara det enda stället där det finns flera
Honda cbr 600 f4i lyktor till salu.

Har börjat buda på en för 169 $ men hittade en annan nu med bättre
startpris på.
Kontaktade den säljaren för jag ville veta om han kunde skicka till Sverige
Då fick jag i svar att det gör han inte för att tullen strulade med
hans förra försändelse hit... :confused:

Någon annan som råkat ut för detta ?, jag är i stort behov av denna
lykta och det finns ju som sagt bara där. :mad:
(Har kollat typ alla skrotar i Se)

Mycket tacksam för svar från någon om handlat större grejer där.

/m

Jag köpte för ett par månader sen ett nytt hel-system, Yoshimra TRS Tri-Oval i kolfiber, till min Hayabusa på e-bay. Total kostnas med frakt och tull blev ca 6.500 kr. Systemet går på ca. 15.000 i sverige. Jag bad dom skriva ett lägre värde på tullpapprena coh dom skrev $100 (istället för $700) och det blev då en total avgift på 320 spänn. Klart värt det! Tänka bara på att OM paketet försvinner i posten får du bara ut värdet som står på tull-pappret.
Jag kommer köpa alla mina grejer i USA hädanefter! Mycker billigare, bätte service och kanon snabb leverans (inte ens 5 arb.dagar för mitt system)

Nu är iofs Hayabusan stulen och systemet med det, läs mer här !

Lycka Till! Handla på e-bay!!!!

Poacher skrev:
Så kan man se det, men alla vet att dessa finns och det hade känts ärligare om alla fick tävla man mot man den sissta minuten.
Ingen tänker som du att man lägger in ett jävla högt bud och sen köper man, nä för fasen jag försöker få det så billigt jag bara kan och det kan du lita på att de flesta andra vill med så de kommer att försöka bjuda över dig och eftersom du kanske lagt ditt höga bud långt före auktionens slut så kommer du få betala.
Jepp, jag köper ditt resonemang oxå! Jag blev "blåst" av en eSnipe snubbe på en auktion, efter det så använder jag det på saker jag bara "måste" ha!
När jag inte använder eSnipe så väntar jag så länge jag kan innan jag lägger bud för att inte hetsa upp budgivningen.

Chiefen skrev:
Jepp, jag köper ditt resonemang oxå! Jag blev "blåst" av en eSnipe snubbe på en auktion, efter det så använder jag det på saker jag bara "måste" ha!
När jag inte använder eSnipe så väntar jag så länge jag kan innan jag lägger bud för att inte hetsa upp budgivningen.
hehe, där kan vi ta varann i hand, så har jag med gjort.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park