Handla i USA!!!!Hur gör man??

Hellraider

Metal is forever!
Gick med
19 Nov 2003
Hoj
R1:a -01(såld)TT600R(Såld)Hade en R1:a -00 (Stulen!)Numera en ZX9R Grön såklart!
Har varit inne på denna sidan å kollat in lite grejer :tummenupp Får ett Alpinestars TZ-1 ställ ett par Sidi vertebra race och ett par alpinestars GP plus handskar för runt 8000Sek :tummenuppJag har en polare i USA som kan skicka paketet till mig, men jag undrar hur man går till väga :confused: Vad skriver man på paketet?Någon som vet något bra företag som kan ta hand om fraktningen från USA till Svedala?Va kan det kosta att frakta hem det??

Obs!Har försökt söka info här på forumet :tungan

Tacksam för svar :Bugar

/Hellraider

Hellraider skrev:
Har varit inne på denna sidan å kollat in lite grejer :tummenupp Får ett Alpinestars TZ-1 ställ ett par Sidi vertebra race och ett par alpinestars GP plus handskar för runt 8000Sek :tummenuppJag har en polare i USA som kan skicka paketet till mig, men jag undrar hur man går till väga :confused: Vad skriver man på paketet?Någon som vet något bra företag som kan ta hand om fraktningen från USA till Svedala?Va kan det kosta att frakta hem det??

/Hellraider

Har inte företaget information om internationella beställningar på hemsidan?
Jag har precis beställt skinnställ och handskar från USA och det kommer att fraktas med UPS direkt hem till mig. Kostade en slant men i slutändan spar jag en ansenlig summa pengar ändå, jämfört med att handla i Sverige.

Verkar onödigt att skicka till din polare först. Vilket förtetag hade du handlat av? Såg ingen länk.

Det finns olika sätt att komma undan moms och tull. Ett av dem är att skriva att det är en gåva på paketet, d.v.s. GIFT. En annan är att skriva "SAMPLE FOR EVALUATION" på paketet och inte skriva ut något värde.. Skriver du ut värde så får du tulla...
MEN!!!!! Skulle paktet komma bort så får du inte ut ett smack......

Hellraider skrev:

/Hellraider

"Gava" / "Klader"

Kolla med USPS ang frakt

Il Mostro skrev:
Har inte företaget information om internationella beställningar på hemsidan?
Jag har precis beställt skinnställ och handskar från USA och det kommer att fraktas med UPS direkt hem till mig. Kostade en slant men i slutändan spar jag en ansenlig summa pengar ändå, jämfört med att handla i Sverige.

Verkar onödigt att skicka till din polare först. Vilket förtetag hade du handlat av? Såg ingen länk.

http://www.motorcycle-superstore.com/Department.aspx?Department=114&Division=1

En privatperson måste väll kunna få skicka en gåva från USA som har någon form av fraktförsäkring utan att för den skull bli skyldig att betala tull mm. eller ?

Skriv att det är en reparation som dem håller på att skicka tillbaka!
Man borde väll ej behöva moms flera ggr på något plagg/sak?

heggeli skrev:
En privatperson måste väll kunna få skicka en gåva från USA som har någon form av fraktförsäkring utan att för den skull bli skyldig att betala tull mm. eller ?
Är inte säker på in sak men enligt vad jag hört så är det till ett värde av max 500 sek.... Men jag kan som sagt ha fel då jag inte fått detta bekräftat...

Utbyte på garanti...då har du värdet att försäkra men inget värde att momsa/tulla då detta redan gjorts

Vad ligger tullavgiften på? vet att momsen e 25% på summan, men alla snackar om tullavgift, vad e det och hur mycket ligger det på?

Och e det nån som har en aning om vad frakt skulle ligga på för ett skinnställ, en hjälm och ett par dojor?

Det spelar ingen roll om det är gåva eller inte. Tycker tullen det - åker man på moms och tull på försäkringsvärdet. Bästa sättet är att låta någon ta med sig det personligen vid hemresa etc.

Btw, paket försvinner oftare i USA än i Sverige, speciellt om det ser ut att vara något "kul" i paketet.

usa

Tackar för svaren :tummenupp Verkar bäst att polaren tar med sig paketet hem till sverige.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8