Handla fylle i tyskland!

Per_Puda

guess who
Gick med
12 May 2004
Hoj
Skrot,
Jo tänkte kolla ifall någon vet vad de kostar med buss ner till tyskland fram o tillbaka samma dag? jag tänkte åka från Helsingborg eller malmö :)

Hur e det med tullen sen? kollar de en o ser vad man har osv ?

någon som e duktig kan väl posta svar :tummenupp

Jag den ovetande :va

:fyllisar

Last edited:
Vi brukar åka ner var fjärde månad med ett släp och fylla det.
det kostar ca 1000 spänn för både helingborg-helsingör och rödby-puttgarden

Tullen e ett skämt finns ej (knappt) tror dom bara letar efter näsgodis och mystiskt röka. :fyllisar :fyllisar

Per_Puda skrev:
Jo tänkte kolla ifall någon vet vad de kostar med buss ner till tyskland fram o tillbaka samma dag? jag tänkte åka från Helsingborg eller malmö :)

Jag de ovetande :va

Per_Puda skrev:

Jag de ovetande :va

Varför inte ta egen bil över med släp? 1190 kr helsingborg-helsingör rödby- puttgarden sedan till calles och fylla fullt. Sedan hem! gör du allt i tysland innan kl 10 tror jag så får du tillbaka 300 kr på biljetten. Har inte varit några prolblem för mig i tullen mer än att dom velt tala lite med mig och jag har tagit in så det räcker om man säger så. Väldigt mycket över ranson. Akta dig för överlast i Danmark kan bli väldigt dyrt har jag hört.

Har även åkt buss fast då från örebro och vi har aldrig blivit stannade i tullen.

Det är är inte någon som skulle vilja åka över till Tyskland och köpa säg 200 st flak carlsberg soft guld för att sälja till mig. Kommer och hämtar!
Priset och ur mycket kan vi ta upp för en diskution men båda ska tjäna på detta själv klart.
matte

matte_r6 skrev:
Det är är inte någon som skulle vilja åka över till Tyskland och köpa säg 200 st flak carlsberg soft guld för att sälja till mig. Kommer och hämtar!
Priset och ur mycket kan vi ta upp för en diskution men båda ska tjäna på detta själv klart.
matte

Soft guld? Är det med maja i då eller? :-)

Nyheter
Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...

Stor invigning på Sulas MC