handla från USA

Netech

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2006
Hoj
Honda cbr600rr
har bestämt mig för att handla ett avgassystem från usa.. funderar skarp på www.hardracing.com kan man lita på de?? eller vet ni några mer sidor som ni rekomenderar som är pålitliga?

tacksam för svar

har bestämt mig för att handla ett avgassystem från usa.. funderar skarp på www.hardracing.com kan man lita på de?? eller vet ni några mer sidor som ni rekomenderar som är pålitliga?

tacksam för svar

Om du använder sökfunktionen så skulle du hitta massor med trådar om detta..

Men jag handlade från

http://www.morepowerracing.com/

Dom har väldigt bra priser kombinerad med väldigt bra support, rekommenderas

Handlade ett yoshimura karbon från www.morepowerracing.com
betalade 389 dollar + 50 i frakt. Tog ett par veckor att få hem. Frågar man så halverar de priset på kvittot så man inte behöver betala så mycket moms. (Den gamla klassikern "gift" gick de inte med på..) Så dem kan även jag rekommendera.

"Gift" markeringen spelar nada roll för herr tullare...
Allt över 40 dollar får man pröjsa skatt på... Gift, sample faller undersamma kategori som merchandise..
Enklast är att be firman skicka ett kvitto via mail... Då kan man ändra värdet hur man vill inom rimliga gränser, tänk dock på att aldrig pilla på frakten eftersom den oftast står på lådan...

Jag beställde en uppsättning e-grenrör till bilen från USA, den skrev dom ner till 15$ och skrev att det var ett testexemplar och jag fick kvittot via mail. Funka perfa!

Jag och en polare beställde från kneedraggers.com. Han beställde en Icon jacka som kostar typ 6500 här hemma, det blev nästan halva priset med frakt och skit. Jag beställde ett par skor och ett par icon byxor, dom blev inte så billiga, men jag tjänade några hundralappar iaf.

Kneedraggers är bra att ha och göra med, dom kräver dock en "wiretransfer" om man handlar över 500$ typ.. .men det var inga probs alls.

Nu har jag betsällt ett yoshimura trs i kolfiber + y-pipe utan katt till min r1 06:a för 6900kr inklusive frakt från www.morepowerracing.com.. billiigt som f_n.. De fixade så jag slipper momsen med..

kostar 16000 i sverige lite skillnad:).. allt betalt och färdigt. De skulle ta 5 dagar enligt de och få hit grejorna, låter väldigt snabbt..

tack för tipsen

Jo det är ltie för snabbt... Det tar 5 dagar att få prylarna till tullen..
Sen tar den svenska byråkratin över och då brukar man få vänta..
iofs så är DHL och UPS rätt snabba så kommer prylarna med dom så
behöver du nog bara vänta 7-8 dar på prylarna...

Ursäkta offtopic/lånad tråden, men jag ska köpa en stol för 600$ från usa till veckan.
Hur mkt tull/skatt/moms lr vad det heter kommer jag åka på sammanlagt?

600$ = ca 4,2k svenska.

Räkna med ca 30% tull och moms.. Högt räknat dock men jag kan inte tullsatsen på inredning... Bil och mc delar är den 4,5% på iaf...
Så först blir det tull på frakt+varans pris sen kommer momsen ovanpå summan av den ekvationen...

Räkna med ca 30% tull och moms.. Högt räknat dock men jag kan inte tullsatsen på inredning... Bil och mc delar är den 4,5% på iaf...
Så först blir det tull på frakt+varans pris sen kommer momsen ovanpå summan av den ekvationen...

Ok, tack så mkt.
Får se när den dimper ner beställd nu iaf =)

3,7% ska de vara på tullavgift.. jag ringe och kolla med tullverket för någon vecka sedan.. så 25% moms + 3,7% tullavgift.

Är de normalt att företagen vill ha foto på leg och visa kort, både fram och baksida när man betalar?? I detta fall www.morepowerracing.com.. Varför vill de ha det?? Så de inte länsar mitt bankkonto och sånt tråkigt..

tacksam för snabba svar

Back