Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kan man få priset nerskrivet hos dom så man inte behöver tulla för så mycket? Annars ser jag ingen mening det blir ju lika billigt/dyrt som Fc-moto i Tyskland.
Kan man få priset nerskrivet hos dom så man inte behöver tulla för så mycket? Annars ser jag ingen mening det blir ju lika billigt/dyrt som Fc-moto i Tyskland.
Hur tänker du nu?bra att jag råkade snubbla in på denna tråd... lönar d sig fortfarande att beställa från USA trots att dollarn blivit starkare i jämförelse mot vad den var i vintras?
Hur tänker du nu?![]()
1/1 -08 var 1 USD värd ca 6.50 SEK. Idag är samma dollar värd 6 SEK.
Jag försöker beställa men det går segt. Mailade för en månad sen och fick svar efter ca 2 dagar. Då fick jag nedsatt pris utan att jag bad om det, totalt $25.
Prima tänkte jag och ringde in och ville köpa igår. Då var han supermisstänksam utan att jag hunnit fråga om priser och tull, frakt m.m. och undrade direkt hur jag fått höra om dem. Priserna var som på hemsidan var det enda han sa. Jag misstänker att ev. Alpinestars inte gillar att de gör bra priser.
Jag chansade och bad i alla fall mailledes om ett bra/bättre pris på handskar och frakt som ordinarie skulle ha gått på $305. Jag fick snabbt svar att de ena handskarna skulle dröja lite. Då skrev jag att jag vill ha de ena direkt och bad honom att skicka PayPal på summan. Fick inget svar alls på hela dagen idag...
om de skickar med vanliga posten kan man ha tur och slippa tull etc men kör de med någon budfirma typ dhl, ups etc så kommer man inte undan.
Hur skickas grejjerna?
Jag har beställt en del grejjer därifrån för två veckor sen. Tänkte få dem skickat till ett hotel i chicago o ta hem dem själv. Gömma allt i väskor o förhoppningsvis slippa tull o skatt-problemen... Det var nästan tre veckor sen, o på hotellet har dem inte fått nåt ännu(har mejlat), på ridersdiscount svarar de inte på mejl trots tre försök. Börjar bli skeptiskt. Vore trist om det inte funkar, priserna var bra nu när dollarn är billig!
Jag beställde ett par Alpinestars SMX PLUS racestövlar förra veckan och glömde i farten nämna gatunumret så jag mailade tillbaka och fick svar redan dagen därpå. Fick även en bekräftelse på att de har skickat stövlarna. Får se om de kommer fram. Mailet jag fick tillbaka angående missen av mitt gatunummer var trevligt skrivet.
Grattis till en beställning av världens knarrigaste stövlar!Det hörs på lång väg när man kommer gående.
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |