Handla från GP moto

Ric

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Hoj
-
Någon som har erfarenhet av GP-Moto http://www.gp-moto.de/index.php?lang=ENG&page=SN_Home

Hur pass pålitiga är dom? Vågar man göra en beställning därifrån och sen hoppas på att man får hem grejerna innan säsongens slut. Jagar nytt hel-ställ och dom har ju bra priser overall.

Kan passa på att att fråga om vad gäller beriks ställ, Är ca 1,80 75kg ska jag ha en 50 eller 52a?

beställde stövlar och handskar därifrån.. väntar på dom fortfarande.. har gått 2 veckor sen jag beställde.. hör av mig när det kommer.. om det kommer :)

jag beställde från dom i fredags för exakt en vecka sen, fick avin idag, inte hämtat ut än.
Man kan tracka paketet via ett nummer man får av dom. Paketet kom till Sverige i måndags men på grund av strul i kopplingen "tyska posten" -> "svenska Schenker" har jag inte fått avin förens idag. Bra support från dom via mail. Rekomenderas.

uppdatering: hämtade ut grejjerna, skorna sidi vertigo svart/svart samt handskarna held phantom svarta. allt sitter perfekt!
3258kr vart det totala priset för kalaset. Jag är mycket nöjd!

Har dem kommit?

alltså det har krånglat som fan med den beställningen.. men har haft bra kontakt med han på stället... tydligen så hade mitt paket kommit bort.. så han skicka ett till med det jag hade beställt.. men tyvärr så va handskarna som jag beställde slut.. så jag fick välja ett par andra för max 150 eur.. (dom andra kostade 109 eur) så lite kompensation fick man för att det krångla.. det senaste är att han skicka grejerna idag.. så förhoppningsvis så borde jag få hem dom nästa vecka.. btw valde ett par a-stars gp tech handskar.. ;) fick väldigt bra pris för dom

Jag har handlat där och det var inga problem, bra service och bemötande.

mvh Micke

fick min beställning idag till slut.. men det gick ganska snabbt me tanke på att han skicka det i fredags... nöjd som fan med stövlarna och handskarna..

inte sissta gången jag handlar ifrån gp moto!!

bra service btw!!!!

Nej dem vågar man inte beställa från....Har flera kompisar och även läst här på forumen om folk som haft problem med dem...Fast de är jäkligt billiga ibland! Chansa med ett helt skinnställ? Nej, tycker jag inte

Nej dem vågar man inte beställa från....Har flera kompisar och även läst här på forumen om folk som haft problem med dem...Fast de är jäkligt billiga ibland! Chansa med ett helt skinnställ? Nej, tycker jag inte

lyssna inte på honom, han vill bara promota vikinghelmets.
gp funkar bra, aldrig hört om nån som haft problem med dem.

Jag har mailat med den killen fram och tillbaka några gånger och han svarar alltid samma dag. Detta tycker jag är ett bra tecken till skillnad från fc-moto som skiter i att svara, eller meddela leveransproblem.

jag har inte handlat från tyskland men jag köpte nytt ställ i butik här uppe för ngn månad sedan...

fick 15% rabatt, så det hamnade på samma pris som på fcmoto...ganska enkelt val, så fick man prova och liknande innan, satt som en smäck! (berik)

kanske en ide att höra med ngn butik innan?

Hej!

Det bästa är väl att kolla prisskilnaden på just det du är intresserad av. Mitt Berikställ kostar 10K i Sverige och jag gav endast 6700:- inkl frakt från Gpmoto.de.

mvh Micke

Hej!

Det bästa är väl att kolla prisskilnaden på just det du är intresserad av. Mitt Berikställ kostar 10K i Sverige och jag gav endast 6700:- inkl frakt från Gpmoto.de.

mvh Micke

Med en 30% chans att du blir av med pengarna eller du får vänta 5 veckor på leverans....Kanske rätt relevant, eller?

lyssna inte på honom, han vill bara promota vikinghelmets.
gp funkar bra, aldrig hört om nån som haft problem med dem.

Klart man promotar dem :tummenupp

Last edited:
TriumphRock, jag antar att du plockat dina 30% ur ars***.

Precis köpt handskar och stövlar från GPmoto -- YES!

Jag ska beställa en hjälm från GPmoto, hur går man tillväga med betalningen?
Frågar er som beställt därifrån. Betalar man i förskott eller närman hämtar ut paketet?

Anledningen till varför jag undrar är att jag tänkt använda mars-lönen, och vill veta ifall jag kan beställa nu för att lagom ha hjälmen hemma tills dess!

Jag ska beställa en hjälm från GPmoto, hur går man tillväga med betalningen?
Frågar er som beställt därifrån. Betalar man i förskott eller närman hämtar ut paketet?

Jag la precis en beställning där och man kunde välja mellan att betala vid uthämtning av paketet eller med PayPal.

Jag la precis en beställning där och man kunde välja mellan att betala vid uthämtning av paketet eller med PayPal.

Hur väljer man att betala vid uthämtning?
Får endast upp Paypal och "PrePaid Bill" som betalningsalternativ, och det senare låter i mina öron som förskottsbetalning?

Eller är jag ute och cyklar?

Vilket alternativ valde du?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey