Handla från England, var hitta fraktbolag?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Vi ska köpa en ny bilbarnstol till ungen och då den modellen vi kollar på i Sverige kostar ca 2700 som billigast kostar en tusenlapp i England så är det inte så svårt val....
Problemet är att den butiken inte erbjuder frakt utanför öarna så nu letar jag efter något företag liknande myus.com men i England då så klart.

Någon som har använt sig av något liknande?

Hederliga Royal Mail är billiga och funkar oftast.
UPS har vi också testat. De håller bra priser. Typ 500.- för en hel barnvagn. Billigare än att skicka inom Sverige.

Hederliga Royal Mail är billiga och funkar oftast.
UPS har vi också testat. De håller bra priser. Typ 500.- för en hel barnvagn. Billigare än att skicka inom Sverige.

Ja, men då måste man väl få företaget som säljer barnstolen att skicka den direkt till fraktbolaget som sedan skickar den till mig?
Tjänsten MYUS funkar ju ungefär så men man uppger en adress inom usa (till myus) och sen skickar dem den vidare.
Men det kanske går att fixa allt på egen hand, både DHL, UPS och RM bör ju ha lager som man kan skicka det till :va

Jag har handlat mc-delar från England ett par gånger och för mig har det alltid visat sig billigast att ordna frakten genom Parcel2Go.

Tackar, jag tror att det där är vad jag söker :tummenupp

Last edited:
Ja, men då måste man väl få företaget som säljer barnstolen att skicka den direkt till fraktbolaget som sedan skickar den till mig?
Tjänsten MYUS funkar ju ungefär så men man uppger en adress inom usa (till myus) och sen skickar dem den vidare.
Men det kanske går att fixa allt på egen hand, både DHL, UPS och RM bör ju ha lager som man kan skicka det till :va

Tackar, jag tror att det där är vad jag söker :tummenupp

Annars har du ju en snubbe här på forumet som åker och handlar hoj i england titt som tätt, han kanske kan köpa den åt dig?

Annars har du ju en snubbe här på forumet som åker och handlar hoj i england titt som tätt, han kanske kan köpa den åt dig?

Njae, vet inte om jag vill besvära någon med att plocka hem en otymplig bilbarnstol åt mig, inte ens så att jag skulle be någon jag känner göra det om de skulle dit...

Njae, vet inte om jag vill besvära någon med att plocka hem en otymplig bilbarnstol åt mig, inte ens så att jag skulle be någon jag känner göra det om de skulle dit...

Han släpar ju hela motorcyklar och delar åt folk, förvisso mot ersättning, så han har nog rejäl skåpbil när han åker, det ryms nog en barnstol i något hörn.

Det handlar ju mest om hur han ska få tag på stolen smidigast, men det hade man ju kunnat lösa genom att beställa den i förväg till någon han ska bo hos, betalt och klart.

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år