Handla från Amerikat (tex BikeBandit)

jag har handlat en hel del från usa till min hoj, som du som ska köpa ett drev, inte stort direkt.

jag bad dom alltid sätta ett värde på paketet på ca 20 dollar eller 10 dollar value och sen gift. så gjorde jag med mina paket och de har slunkit igenom tullen hela tiden,
så de lönar sig tycker ju jag iallafall. lycka till med det.

Seriösa (och rättfärdiga) handlare i USA vill sällan skicka som gift, men man kan ju alltid maila och fråga.

Ber om ursäkt om du redan har fått svar, är yr och pallar inte med att läsa hela 2 sidor tråd :näsblod

Ponera att frakten ligger på 500 skr från US och 126 usd i fakturavärde, då får du pynta 37,36 skr i tull samt 361 skr i moms. Räknat på dagens tullkurs (6,6625), mc delar på 3,5 % tullavgift samt 25 % moms.

Ja, luva har hutlösa priser på vissa delar har jag märkt...

Beställde alldeles nyligen saker från USA för ett värde om ca 1 700 kr. Till detta tillkom 350 kr i frakt och försäkring. Då var försändelsen försäkrad till inköpspriset, vilket det ju inte blir om man ber handlaren skriva ner värdet för att slippa tullavgifter.

Tullen/posten skulle ha 693 kr för kalaset när jag plockade ut paketet från posten. Med facit i hand har jag fortfarande sparat 1 000 kr.

Sådär ja, skickat mail till 21 firmor i tyskland, 7 i england och 8 inrikes, vore väl självaste faaaan om man inte ska kunna få tag i ett drev.......:yoparty

Om det är ett vanligt drev du skall ha så kolla med s-racing om du inte redan gjort det, snabb och kunglig service.

Det finns två drev. 24331-26D10 som sitter på axeln som kjedjedrevet sitter på det kostar ca 290USD. Samt 24231-26D02 som sitter på den andra axeln(kopplingen?) det kostar ca 145USD.

Jag brukar handla av http://www.alpha-sports.com/suzuki_parts.htm
Frakt är beroende av köpebelopp. i 145$ fallet blir frakten 34$ och i 289$ fallet blir det 38$. Lite mer om du vill ha expressfrakt. Det längsta jag ebhövt vänta är 4 veckor när jag handlat av dem.
Observera om du har otur får du betala 4% i tull och 25% i moms på hela beloppet inklusive fraktbeloppet.

Det finns två drev. 24331-26D10 som sitter på axeln som kjedjedrevet sitter på det kostar ca 290USD. Samt 24231-26D02 som sitter på den andra axeln(kopplingen?) det kostar ca 145USD.

Jag brukar handla av http://www.alpha-sports.com/suzuki_parts.htm
Frakt är beroende av köpebelopp. i 145$ fallet blir frakten 34$ och i 289$ fallet blir det 38$. Lite mer om du vill ha expressfrakt. Det längsta jag ebhövt vänta är 4 veckor när jag handlat av dem.
Observera om du har otur får du betala 4% i tull och 25% i moms på hela beloppet inklusive fraktbeloppet.

Jag har hittat drevet på sidan som föregående skrev i sitt inlägg. 2423126D02, drevet som sitter på samma axel som kopplingskorgen är det jag är ute efter. 111 EURO från Nederländerna (runt 900 skr), tror det kan vara stället för mej, har grävt som en terrier i ett gryt efter det här jä*** drevet hela vintern, nu får det vara nog :gnissla:huvet

hej.
kolla efter din del på

http://www.cmsnl.com/gsx1100-1985-ef_model13733/partslist/?q=gsx1100

och se om du hittar din del där isåfall kan du handla den där eller som jag gjorde,tog artikell nr och googlade det.

kolla annars på ebay.uk eller .com eller .de
ibland kan det skillja på vad sidorna hittar
:tummenupp

:yoparty

Last edited:
Fortsätter med en fråga i den här tråden.
Jag är på jakt efter originaldekaler och lite annat till min R1:a. Har kollat runt på lite olika sidor, bl.a. ebay, cmsnl.com och bikebandit. Bikebandit hade bra priser, men tog istället över $110 i frakt..
Någon som har tips på fler sidor där man kan handla Yamaha originaldelar till bra pris?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT