Handla från Amerikat (tex BikeBandit)

Gimli

Medlem
Gick med
11 Mar 2007
Hoj
1996 Triumph Tiger 885
Tjena.
Jag letar, fortfarande, efter ett drev till min växellåda. Har hittat en försäljare i sverige som jag fick 15% rabatt av och dom skulle ha 1995 kronor för drevet :huvet
Har även hittat det på BikeBandit, dom ska ha 126 USD (ca 800 kr) men hur är det med frakt och tull från USA?? Nän som har erfarenheter att dela med sej av?

Annonsen jag lagt ut på drevet=
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=49659

Om nån har ett liggande, eller vet nån som har ett så gasta för helvete, jag kommer å hämtar.:Bugar

frakt - fråga säljaren
tull - ca 30% på säljpris samt fraktkostnad

så nu vet du det.

Räkna enkelt.

Det fungerar fortfarande att räkna med en dollarkurs på 10 spänn.
Då tar du lagom höjd för ursprungspris, frakt, tull och moms på hela
klabbet.

Ditt kommer att kosta runt 1200-1300 spänn hemma hos dig.

Har senaste månaderna handlat 5ggr från USA och fått betala tull 1ggr av dessa och oavsett så sparar du närmare 800kr!

Jag har slutat helt att handla grejer från USA. Man åker i regel på tullavgift och därefter moms på tullavgiften. Dessutom åker man på en hanteringsavgift av UPS eller posten.

Delarna finns säkerligen inom EU. Kolla tyska och brittiska sidor. Euron och pundet är ju lågt nu!

På mindre prylar har du ganska goda chanser för att det går rakt igenom utan tull. Mina tre senaste paket (alla korrekt deklarerade, med värde som överskrider accepterat värde för gåva) slank igenom allihopa.

Om paketet innehåller större mängder narkotika finns det viss risk att det konfiskeras helt, men går oftast igenom utan vare sig tull eller moms!

Om paketet innehåller större mängder narkotika finns det viss risk att det konfiskeras helt, men går oftast igenom utan vare sig tull eller moms!

tull, moms ska man betala när man hämtar paketet alltså?

isf så slapp jag på mina två paket ja hämta igår :)

Jag har slutat helt att handla grejer från USA. Man åker i regel på tullavgift och därefter moms på tullavgiften. Dessutom åker man på en hanteringsavgift av UPS eller posten.

Delarna finns säkerligen inom EU. Kolla tyska och brittiska sidor. Euron och pundet är ju lågt nu!

Jo man kanske får spendera en natt att leta drevet inom eu istället. Är det nån som vet om det finns nån sida liknande BikeBandit där man kan söka på mc-modell och år?

Vilka var det som tog så mycket som 1995:-? Var det hos Mc-shopen? Det är kanske dyrare drev till din än till min? Har för mig att mina drev till 3:an kostade 1400:- / st hos Mc-shopen.

Vilka var det som tog så mycket som 1995:-? Var det hos Mc-shopen? Det är kanske dyrare drev till din än till min? Har för mig att mina drev till 3:an kostade 1400:- / st hos Mc-shopen.

Man vill inte hänga ut nån firma men i det här fallet var det luva motor i Bollnäs som lämnade det priset :va

Man vill inte hänga ut nån firma men i det här fallet var det luva motor i Bollnäs som lämnade det priset :va

Ahaa. Nä, det är kanske fel att hänga ut någon men det är kanske det priset som gäller på andra ställen också och då gör det ju inget :) Men prova Mc-Shopen i Karlstad och se vad de säger. De äger när det gäller service. Och kanske pris också :)

När jag handlar från utlandet brukar slutsumman efter moms och tull landa på ca 1.3 av inköpspriset (inkl frakt).

Ahaa. Nä, det är kanske fel att hänga ut någon men det är kanske det priset som gäller på andra ställen också och då gör det ju inget :) Men prova Mc-Shopen i Karlstad och se vad de säger. De äger när det gäller service. Och kanske pris också :)

Om jag inte kommer ihåg fel så har jag mailat dom och dom hade inget inne just nu.

Om jag inte kommer ihåg fel så har jag mailat dom och dom hade inget inne just nu.

Ojdå, där ser man. Det verkar höra till ovanligheterna att de inte har grejorna hemma. Vad synd.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT