Handla el ej? -> Honda Hornet CB 600FA -07

Ck1

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2009
Hoj
Honda Hornet 600 2007
Tjena...håller på letar "första cykel"....kikat lite på en Honda Hornet 600 2007...Nån som har något att säga om en sådan? Nått att satsa på eller ska man låta bli? Fan blir tokig i denna jungel av cyklar...Både bra & dåliga åsikter välkomnas!

Provkör ett par stycken själv och skapa dig en egen uppfattning. Alla tycker olika...

Ptja.. om det är en naken 600 du vill ha är den kalas. Vad är du ute efter? Banåka, Touring, Passagerare, etc?

Ptja.. om det är en naken 600 du vill ha är den kalas. Vad är du ute efter? Banåka, Touring, Passagerare, etc?

Nja, banåka blir det inget av...passagerare samma där....blir nog att åka lite till & från jobbet samt ut & njuta lite i vackert väder...på sin höjd några resor till stugan ( 18 mil enkel)....annars mest "stadskörning"....

Den är kalas som första hoj plus billigare försäkring hos If. Valde länge mellan Hornet, Bandit och FZ6 men jag tyckte Horneten var roligast att köra. Kör till jobbet varje dag, enkel att hantera i stan samt funkar finfint på längre turer 30-40 mil, men det är jag...

Som sagt innan, prova dig fram:tummenupp

Hej,
Jag åker en Hornet från 07 och är mycket nöjd. Bra fart i motorn tycker jag och lättkörd.
Nackdelen är att att den inte har kåpor och det blir väldigt blåsigt och jobbigt att åka långt på motorväg. Provkör den för vissa långa person sitter inte så bra på den. Jag är 1,80 och sitter bra men är du över det så...
Lycka till!
/E

Nja, banåka blir det inget av...passagerare samma där....blir nog att åka lite till & från jobbet samt ut & njuta lite i vackert väder...på sin höjd några resor till stugan ( 18 mil enkel)....annars mest "stadskörning"....

Då så.. bara prova och se om du trivs med den i övrigt. Fjädringen fick väl en uppdatering 08 eller 09 på dom, men ska du inte ut på bana spelar det knappast någon roll. Låter som du skulle kunna trivas med en, köp :)

EDIT: Finns en Hornet 2007 tråd under Modellspecifikt om du har mer frågor på hojen.

Den är kalas som första hoj plus billigare försäkring hos If. Valde länge mellan Hornet, Bandit och FZ6 men jag tyckte Horneten var roligast att köra. Kör till jobbet varje dag, enkel att hantera i stan samt funkar finfint på längre turer 30-40 mil, men det är jag...

Som sagt innan, prova dig fram:tummenupp

OK,,fan det låter ju inte helt fel! Kanske man skulle ta & åka & kika på en jag hittat....tack för alla svar så här långt....:tummenupp

Jaha då var man nöjd ägare av en Honda Hornet -07a då! var till Huddinge & köpte mig en nu ikväll,,,dem ca 13 mil hem gick smärtfritt!! känns kalas!

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Back