Handguard motoGP

Hajja hur hårt ni kommer fastna i första bästa trädgren!!! :smasha

Har köpt mina från Kina, och kan bara säga att de är förvånansvärt bra, klart prisvärda

Varför vill man hålla i styret som på en mountainbike? :dummer

Varför vill man hålla i styret som på en mountainbike? :dummer

Dom är inte till för att hålla i :)
Meningen med dom är att undvika att framför allt bromshandtaget inte skall råka tryckas in vid täta racesituationer (närkontakt med andra förare/hojar), då slår det tvärnit :näsblod

Meningen med dom är att undvika att framför allt bromshandtaget inte skall råka tryckas in vid täta racesituationer (närkontakt med andra förare/hojar), då slår det tvärnit :näsblod

Men det gör det ju asmycket svårare för mig att slå till bromshandtaget på den förare som försöker köra om mig på vänster sida... :rolleyes:

Jo jag vet. Försökte med ett litet skämt då dom ser nästan likadana ut som mb. Handtagen.

"Kombinerat skydd och vindavvisare för att inte få luftmotstånd på broms och kopplingshandtag"

:dummer:huvet:brinnerup

Man fick utslag på bromspumpen i dataloggningen vid hög fart i MotoGP. Man frågade förarna varför dom bromsade rakt fram. Vilket dom sa dom absolut inte gjorde. Så man monterade videokameror för att filma vad som hände. Vad man såg då var att bromshandtaget trycktes bakåt i farter över 300km/h av fartvinden. Så runt 2006 började man med bromshandtag med borrade hål långt ut på handtagen för att släppa igenom luften.

*/ ?>
Nyheter
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa