Handelsbodens allväderställ

Rogrrr

Medlem
Gick med
28 Jan 2007
Hoj
R1200GS
Jag är på vistit i Gävle och tittade in på Handelsboden. Blev expedierad av en trevlig kvinna. :tummenupp Provade DX-byxorna och vägverksjackan (inte snyggast med klyftigast?). :rolleyes: De kändes rejäla och passade mig bra i formen. Ca 4000 spänn för jacka och byxa, lågpris men inte jättebilligt? Är det då något att satsa på? Är Handelsbodens allväder lika bra (eller dåliga?) som motsvarande Lindstrand eller Halvarsson? :confused: Ja, ja vet!! Skinn är säkrare men jag vill ändå börja min hojbana i "gååårtexx". Inte nog hård för skinn... Ännu!! :gnissla

Jag tycker Handelsboden har riktigt bra grejer.

Har ett allvädersställ - "storm" - därifrån som fungerar alldeles perfekt, även handskar därifrån som också dom fungerar perfekt. Ryggskyddet skulle jag dock köpa på Biltema, deras är billigare och sitter skönare (enligt mig).

Jag tycker Handelsboden har riktigt bra grejer.

Har ett allvädersställ - "storm" - därifrån som fungerar alldeles perfekt, även handskar därifrån som också dom fungerar perfekt. Ryggskyddet skulle jag dock köpa på Biltema, deras är billigare och sitter skönare (enligt mig).

"Ryggskygg på biltema":skrämd Bara tanken gör mig nervös...

Jag ser min personliga utrustning som en av de saker jag absolut inte sparar in på! Ok med huggers i fejkkolfiber osv. men skyddsutrustning ska vara av yppersta kavlité:mattias

Köp en billigare hoj eller ta halvförsäkring men köp för guds skull ett kvalitetsställ i skinn! Det suger oavsett att köra i regn och dåligt väder!

Jag har ett allväders-ställ därifrån som jag tycker sitter som en smäck på mig. Funkar ypperligt.

Jag handlade på Handelsboden, jacka byxor och handskar. handskarna har tappat färgen så den ena är grå och den andra är svart, sprack i sömmen efter två månader. Byxorna som var de dyraste de hade håller inte emot en liten regnskur, och jackan likaså. jag köper aldrig mer en pinal av dem. Säkerhetsmässigt vet jag inte men det kvittar för jag har köpt ett skinnställ nu så det får bli mopedkläder av handelsbodens prylar. Man får nog vad man betalar för i vissa fall.......

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard