Handdatorer!

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R1
Tjo! Om allt går rätt så behöver jag en handdator inom jobbet. Vad kan ni rekommendera? Var nere på ElGiganten o kände lite på några Mitac Mio-modeller. De var nice o man fick lite ha-begär. Men det borde finnas mer där ute. Jag vet egentligen ingenting om dessa.

Tacksam för lite klargörelse i ämnet.

Saker som behövs är:

Bluetooth - för att koppla till min bärbara
Kamera - tror jag, då det aldrig är fel att ha möjligheten att ta kort / spela in video
Telefon - tror jag, då jag troligen kommer skaffa nytt SIM-kort för just företagsverksamheten (separera privat och jobb)

å sen förstås de här med Windows miljö med kalender, möten, påminnelser osv.

Småspel (hur pass långt kan man ta en handdator?)

Last edited:
Till dig kan jag varm rekommendera Qtek S200. Den fyller alla dina behov, och mer därtill.
Eftersom du inte skriver vad du vill hamna i för prisklass, så kör jag en liten små-chansning. S200 är inte världens billigaste lur, men då har du fyllt upp kamera (2,0 megapixel) och telefon (quad-band).
Dessutom har den wlan och SD-minneskort. Går utmärkt att köra med 4GB i den. :D

Angående spel, så fyller den dina behov. Har inte hittat något motoGP-spel ännu, men drift-spel har jag, och även kross-spel. :D
3D-spel, alltså. :yoparty

Vill du ha ett fett telefonnummer så har jag ett antal bokade. Bara hojta till så girar vi.. Jag sponsrar gärna, det vet du redan.. :tummenupp

http://www.qtek.se/sweden/produkter/s200.aspx

Edit: Du kan ladda den från bärbara datorn också. Den har minu-USB-kontakt som den laddas genom. :)

Last edited:
Jag ser att Qtek 9100 har ett tangentbord på svenska. DET e nice. Någon som kan fixa deal åt mig på en sådan? :hihi

Swedie skrev:
2352650 Jag ser att Qtek 9100 har ett tangentbord på svenska. DET e nice. Någon som kan fixa deal åt mig på en sådan? :hihi

Självklart. :D

Jag har en som ligger och skräpar nånstans, tror jag. ;)
Nackdelen med den är att den är rätt seg i menyer... men det bästa är väl att testa, kan jag tänka mig. :)

(man blir ruskigt bortskämd när det gäller att skriva sms... du kommer aldrig vilja ha något annat... bara en varning... )

John försvann offline..

någon annan med input i ämnet? :)

Är Qtek 9100 det bästa köpet idag? Är det något jag ska se upp med? Kommer ny version av Windows i höst som jag borde vänta på? Eller kan Qtek 9100 uppgraderas till senaste i efterhand?

Hilfe!

Sony Ericsson P990 är ju en mobil med många grymma saker... men det är ju inte direkt en handdator på det sättet som en Qtek är med aningen större skärm och annat OS...

Vad borde jag välja? Är en handdator oerhört viktig?

Finns det mobiler som kan ha två simkort? Jag vill kunna byta abbonemang mellan...

Jag har haft Sonyericsson P910i och Qtek s200 och ngn annan Qtek maskin men den jag tycker rockar fett för jobbprylar är E-ten M600...

Snabb,smidig och fullproppad.
Enda jag saknar är 3G stöd men om du orkar vänta ngr veckor till så släpper Sonyericsson sin nya p990i som har 3G stöd och lite smått och gott men om du inte har behov av 3G speed så satsa på E-tenM600.

Kom på att jag har en lur som ligger och skräpar..

Kolla in länken och se om det skulle vara intressant..

http://www.nokia.se/phones/e61/

fördelen med denna tyckte jag var att den har Wlan stöd om man är där det finns trådlöst närverk..

// Tobbe

Last edited:
En funktion jag söker är följande...

Att kunna blockera vissa telefonnr under vissa tider på dygnet. Ja ni kanske förstår vad jag vill komma till. Jag kanske ska använda min vanliga telefon som arbetstelefon oxå... men vill kunna se till att under vissa tider så ska jag inte behöva ta emot jobb-samtal.

Samt även då slippa att ta med just två mobiler.

Det jag verkligen vill ha är kalenderfunktion där man kan sätta upp möten, påminnelser osv... var nere på elgiganten o kände just att DET var vad som verkligen lockade mig. Tyvärr är ju en vanlig pocket pc lite för stor för att användas som "mobil"...

Jag lyckades just få min Sony Ericsson K750i att skicka och ta emot emails.
Men funktionen i sig är aningen knepig...

Undrar hur bra den där P990i blir.

Last edited:
Hör med DON Q har för någon det tål ju att tappa i 250+ på motorvägen om du minns den tråden :arsele

letar också efter en

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...