Handdator sync mot Lotus Notes

Blade

G'day Mate
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Skall köpa en handdator och behöver råd vilken jag skall välja.

Den behöver kunna synca mot Lotus Notes då vi använder det på jobbet och det är smidigt med samma kalender.

Har alltid haft en förkärlek till Palm, men är öppen för förslag.

Vilken handdator skall jag köpa??

Blade skrev:
Skall köpa en handdator och behöver råd vilken jag skall välja.

Den behöver kunna synca mot Lotus Notes då vi använder det på jobbet och det är smidigt med samma kalender.

Har alltid haft en förkärlek till Palm, men är öppen för förslag.

Vilken handdator skall jag köpa??

JAG tycker att Palm är en kanontrevlig PDA, men tyvärr följer det inte med någon Synkprogramvara PalmOS/LotusNotes, finns dock 3e-parts produkter som sägs klara av synka direkt mellan Palmén och Notesklienten.

Ett alternativ, om man vill ha kombinerad telefon/PDA, kan vara SonyEricsson P900/910. Följer med en synkprogramvara mot Notes-klienten som fungerar om man har en standardinstallation av Notes-klienten, dvs med notes.ini och data-bibliotek på C:\program\Lotus\Notes Tycker dock P900/910 är seg/långsam som PDA jämfört med Palm.

Är dock dom enda PDA jag testat. Finns ju fler...

/B

Kikade på nätet och fann att Ianywhere har ett program som skall göra så att man kan synka mot Lotus Notes, skulle ju vara bäst om det fanns från början.

Vilken Palm skall man välja då?
Det behöver ju inte vara overkill med funktioner.
Det kryllar ju av varianter!!!

Skall köpa den i USA då jag åker om 2 veckor.
Var handlar man såna grejor där??

benkar skrev:
JAG tycker att Palm är en kanontrevlig PDA, men tyvärr följer det inte med någon Synkprogramvara PalmOS/LotusNotes, finns dock 3e-parts produkter som sägs klara av synka direkt mellan Palmén och Notesklienten.

Ett alternativ, om man vill ha kombinerad telefon/PDA, kan vara SonyEricsson P900/910. Följer med en synkprogramvara mot Notes-klienten som fungerar om man har en standardinstallation av Notes-klienten, dvs med notes.ini och data-bibliotek på C:\program\Lotus\Notes Tycker dock P900/910 är seg/långsam som PDA jämfört med Palm.

Är dock dom enda PDA jag testat. Finns ju fler...

/B

Varför ha en Palm eller liknande??

Företaget jag arbetar för säljer GPRS sync mellan SE-telefoner och Outlook/Lotus.

http://www.mobilassistenten.se

Lotus sync under utveckling just nu..
Det är ju ancient history att synka via kabel. Tacka vet jag äkta trådlös synkning.

amullo skrev:
Varför ha en Palm eller liknande??

Företaget jag arbetar för säljer GPRS sync mellan SE-telefoner och Outlook/Lotus.

http://www.mobilassistenten.se

Lotus sync under utveckling just nu..
Det är ju ancient history att synka via kabel. Tacka vet jag äkta trådlös synkning.

Sitter hos kund som kör ett system från Extended Systems, OneBridge, där det bl.a går fint att synka P900/910 via GPRS, eller via kabel/pc, telefånen väljer själv.

Synkar även Palm den vägen, dvs via OneBridge, nackdelen är att det bara synkas kontakter, mail, almanacka, att göra och anteckningar. vill man även synka bilder tagna med Palmen, eller dokument, måste man ändå köra HotSync efteråt.

Misstänker dock att tex OneBridge blir rätt dyrt om det är ett litet företag/fåtal användare som ska synka.

/B

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...