Handbromsslangen trycker mot lampkåpan

Hebbe

Medlem
Gick med
3 May 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CB600F 2012
Hej

Jag har en Honda 600 Hornet från 2012 och jag har precis bytt styre. Jag har ett problem. När jag försöker sätta bromshandtaget parallellt med styret spänner bromsslangen mot lampkåpan. Det verkar som att det enda sättet att undvika detta är att vrida ner bromshandtaget.
Bild 3 visar glappet som uppstår mellan kåpan och lampan när bromsgreppet sitter parallellt med handtaget

Inked20210516_135639 (1)_LI.jpgInked20210516_135647 (1)_LI.jpgInked20210516_135647_LI.jpg
 
Du kanske inte skal ha det styret då?

Annars hör man en ny slang med något annan vinkel på banjo.

Det kanske går att böja banjo något lite så du får frigång.
 
Jag har inte prövat att böja den eftersom jag inte trodde att det gick. Är din erfarenhet att det går att göra det?
 
Bromsslangen fyller en rimligt viktig funktion...så att ge sig på att bocka de rördelar som ansluter slangens ändar till bromspump och ok kanske inte är en så lysande idé...tänker jag lite spontant.

Om slangen har fel längd eller om nipplarna har fel vinkel, då kanske det säkraste är att byta ut dom delarna till något som passar...tänker jag lite spontant.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top