"Han kör mc utan ben"

som så många redan sagt så blir man juh tårögd... skulle juh själv vilja ha den viljekraften och strykan ifall det skulle hända mig...

ktmjacke skrev:
läste om en annan snubbe i samma situation som hade en retta med "stödhjul" som aktiverades av en knapp på styret.Tror det va nåt företag i luleå som hade uppfunnit det.
Det är den andra killen jag nämnde i min post ovan, han är från Örkelljunga (Skåne/Småland?). Han har dock en viss känsel i vänster ben kvar och kan till och med använda det som balans men han har ingen styrka i det.

För de som undrar så har de elektriskt styrda stödben som används vid stillastående och start/stopp. Allt över krypfart håller de balansen som vi andra.

En till cool grej med killen i artikeln är att det tog fyra år för honom att konvertera hans 929 Fireblade, när han var klar sålde han den till en med liknande skada och byggde en Gixxer 1000 på ett år. Han hann inte ens provköra den innan de lastade för att åka till Ringen och köra.

Han med R1:an skulle bygga en Gixxer K5 nu.

Tack för länken. Ska visa den för sambons bror som är lårbensamputerad. Arbetar idag som taxichafför och tar ensam hand om två barn, varav den ena har ADHD och den andra komplikationer efter en hjärnblödning vid förlossningen.

Grymt imponerad av vad dessa personer klarar av :banana

Last edited:
Det är skönt att se deras positiva inställning till livet trots det hemska de varit med om... :tummenupp Det bevisar att man kan övevinna mycket med vilja och rätt inställning... ger mig en tankeställare iallafall...

Dede skrev:
En och annan som har gnällt på att MrK är oansvarig o dum i huvet som bara kör med gympadojjor. Men man ska inte gnälla förräns man har all info :hihi

Att få frågan varför och svara att man har svår fotsvett måste vara ganska kul.

här har du en till kille från falun, han ska prova allt!!!
skit cool..

Cool kille!!!

Wow vilka killar som kör igen.... :tummenupp härligt

MrK saknar fötter, har proteser och använder därför inte mc stövlarna! och han är höjdare på hoj utan tvekan :tummenupp ...mer detaljerat får han väl berätta själv :)

Nyheter
Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!