Hammerfall spelar i scandinavium

honkiie skrev:
har jag nån gång berättat hur mycket ogillar nej föraktar hammerfall?

Det är ett intressant fenomen det där med stackars Hammerfall. Under mitten av 90-talet inskränkte den hippa hårdrocken sig till dassig grunge och hardcoreliknande dynga. Sen kom Hammerfall och släppte en skiva som lät som 80-talet igen, strålande recensioner överallt och undergroundscenen hyllade sina nya hjältar Hammerfall. Sen hände nånting och bandet började bli stora på riktigt, spelades på radio och voxpop med mera. Helt plötsligt kunde inte de hårda hårdrockarna digga Hammerfall, de sålde ju skivor! Alltså var de mainstream och icke konsumerbara längre,trots att alla deras skivor i princip låtit exakt likadant, det gick tom så långt som att det bildades en "anti-Hammerfall"-klubb som tryckte egna tröjor, och sångaren Joacim Cans skars blodig med en trasig flaska av ett "anti-Hammerfall"-fan.

En av de mest bisarra missnöjesyttringarna mot ett band som jag varit med om.

Chris Ash skrev:
En av de mest bisarra missnöjesyttringarna mot ett band som jag varit med om.

Det jag har emot dom är att dom är så fruktansvärt skamliga. Minns att det fanns en powermetal generator på internet som gjorde ungefär lika bra texter. Sen tycker jag dom är ganska usla på att spela. Deras image är vidrig. Joacim cans låter som en flicka. Detta kommer från mig som faktiskt lyssnat på sån här musik för länge sen. Jag anser att dom har lite, men bara lite större talang än dr bombay och günther

Jag såg dom för några år sen och tyckte det var en helt ok konsert. De bjöd på en bra show, helt enkelt. Man får ta bandet för vad det är.

Deras debutplatta är riktigt skön tycker jag.

honkiie skrev:
Det jag har emot dom är att dom är så fruktansvärt skamliga. Minns att det fanns en powermetal generator på internet som gjorde ungefär lika bra texter. Sen tycker jag dom är ganska usla på att spela. Deras image är vidrig. Joacim cans låter som en flicka. Detta kommer från mig som faktiskt lyssnat på sån här musik för länge sen. Jag anser att dom har lite, men bara lite större talang än dr bombay och günther

Det är inte själva ogillandet jag ifrågasätter, jag är själv inget större Hammerfall-fan, bara proportionerna det tog. Om an inte gillar något band så är det ju bara att låta bli att lyssna på dem, varför försöka förstöra för dem och till och med fysiskt skada dem?

Kassa på att spela? Anders Johansson på trummor....
Har du hört Magnus Roséns soloskiva? En helt överjävlig basist, funkig slapbas, jazzbas och lite lugnare avantagardistisk musik är vad han bjuder på. Jag blev helt golvad över hur skicklig han faktiskt är.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back