Hammarbytunnel söderut

Lynxlynx

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2011
Hoj
Superduke 990
Körde till jobbet genom tunneln, det ligger nåt skit i vägkanten där man ligger i tunneln under rusningstrafiken, nu kommer väl inte det vara ett problem senare under dagen men om någon kör där mer än jag kan det vara bra att tänka på. Kladdigt och dant, känns lite som överbliven asfalt som slungats dit och torkat ihop med grus.

Nu till det tråkiga, jag körde där. Har fått ett ca 0,5 cm lager på framdäcket med kladdigt gegga. Någon som har någon bra idé på hur man får bort det? Högtryck?

Har du anmält det så att dom gör något åt det då?

Edit: Förresten, hur åkte du egentligen? Södra länken går ju i öst-västlig riktning, men hammarbytunneln svänger ju lite norrut på slutet, bort mot Sickla till :va

Last edited:
Haha sorry, uppflyttad stockholmare utan lokalsinne.. Körde ut mot påfarten till essingeleden från gullmarsplan. Kanske blir lättare att förstå.

Har inte hunnit anmäla än då jag kom lite sent till jobbet.

Haha sorry, uppflyttad stockholmare utan lokalsinne.. Körde ut mot påfarten till essingeleden från gullmarsplan. Kanske blir lättare att förstå.

Har inte hunnit anmäla än då jag kom lite sent till jobbet.
Talltunneln och Årstatunneln då mao ;)

Nej, jag bor absolut inte där i krokarna, och har inget med sånt där att göra i jobbet heller, jag lovar :D

Förresten, vad tror du om däcken? Avfettning?
Kör fälgrengöring och en högtryckstvätt. Kommer funka galant.
Jag skulle aldrig ha något sånt på mina däck! :fakta Hittills har jag kört bort ev gunk som har hamnat på däcken, och det har aldrig blivit några problem. Ett bensinindränkt Pilot Power blev tex fräscht och greppvänligt igen efter 1,5 pass på Gelleråsen :) Fast fram tills dess va de lite halvhalkigt :näsblod

Vill du inte köra bort det värsta så skulle jag satsa på att gnussa lite försiktigt med en stålborste.

Tror ändå att lite avfettning blir billigare än att köpa en race-bana ;)

Jo det är ju bara det att det är ett ganska tjockt lager som ligger på däckytan som inte känns helt hundra. Ska åka bort till macken efter jobbet o kolla fall dom har något bra, iaf för att få bort det värsta.

Har hört/läst allt ifrån bensin till avfettning och lacknafta. Får hoppas att macksnubben har några goda råd.

Last edited:
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...