Hamilton - I nationens intresse

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
http://video.se.msn.com/watch/video/hamilton-i-nationens-intresse/6f86mcg5

(Sorry för icke you-tube länk, fanns inte på tuben.)

Är det bara jag som börjar garva/skäms när Persbrandt och nån brud pratar och säger:
- Du e spion!
- Jag vill ändra mitt liv :'(

Helvete vad dålig sån dialog blir på svenska, alternativt att skådespelarna suger. :D

Jag hade fan spelat hamilton bättre själv! :pUnKt:fakta

Last edited:
Man ska nog inte döma ut dialogen efter att ha sett en trailer. Dessutom är det inte den typ av film där sådant prioriteras. Om jag hade fått lämna ett önskemål hade det varit att de skulle låta bli att göra både film och tv-serie av Hamilton filmerna. Både filmversionen och tv-serien har blivit lidande av det. Samma sak kan sägas om de två sista filmerna i Millennietrilogin baserad på Steig Larssons romaner. Fast då hade man väl aldrig fått ihop finansieringen.

Sen hjälper det ju inte att svenska skådespelare är töntar hela bunten.

Jag menar, var det någon som tog Sunes pappa på allvar som spion?

Man bara väntade på att han skulle slita fram pilbågen och börja stämma strängen :D

Dialogerna är lika jävla bonniga på engelska. Vi som folk är bara sämre rustade att uppfatta det.

Ingen har väl missat all reklam för nya Hamilton filmen samt alla skriverier om Persbrants tuffa förberedelser inför rollen? Frågan är om det blir en bättre film bara för att huvudkaraktären är vältränad? Kanske borde man satsa mer när det gäller manus, regi och skådespeleriet. Ska bli intressant att se vad folk tycker som sett filmen. Hamilton filmen står rätt långt ner på listan av filmer jag är intresserad att se på bio för närvarande.

Last edited:
Jag tar hellre 2 veckors vattentortyr än att behöva se sådant dylikt skräp. Man måste ju för fan gröpa ur ögonen med en slö glasskopa efter att ha sett den.
Det är något visst med svenskar, de kan helt enkelt inte agera.
Skarsgårdsfamiljen undantaget då, förutom lillebrorsan som verkar vara svensk.

Jag tar hellre 2 veckors vattentortyr än att behöva se sådant dylikt skräp. Man måste ju för fan gröpa ur ögonen med en slö glasskopa efter att ha sett den.
Det är något visst med svenskar, de kan helt enkelt inte agera.
Skarsgårdsfamiljen undantaget då, förutom lillebrorsan som verkar vara svensk.

Jag tror Dramaten dödar alla svenska skådespelare, det blir konstlat nått förbannat.

Svensk filmproduktion är överlag rätt tafflig.
Finns väl en 5-10 filmer som är ok, resten är skräp.

Jag var i flera veckor helt övertygad om att reklamen var en ironisk reklam för tandkräm, skokräm eller något annat.

Nu är jag inte så jätteintresserad av actionfilmer, men Mikael Persbrandt brukar väl ofta få "hårding"-roller i svenska dito.
Jag tycker att han för det mesta ger intryck av att vara en misslyckad tönt som försöker se ut som, och framför allt låta som, en hårding.

Men vad finns det för annat råbarkat material som skulle kunna passa för en hårdingroll att välja bland på det svenska skådespelarlagret?

Johan Rabeus?
Kjell Bergqvist?

Och frågan är väl om inte Johan Hedenberg är en bättre Gunvald Larsson som Grünvald Karlsson i Kommissarie Späck
än vad Persbrandt är i Beck.

http://www.youtube.com/watch?v=bkmQLaS03Ww
http://www.youtube.com/watch?v=A595BkHnzTo&

Bah!! Svenska filmer skulle jag inte ens slanga hem. Bidragsfinansierad skit, alltsammans. :mad:

I senaste Hamilton filmerna har det ju varit överdrivet mycket reklam. Man har stannat kvar lite väl länge för att exponera sponsorn så att det har blivit ett störningsmoment i filmupplevelsen. Sedan har det varit väldigt ojämna skådespelare insatser. Jag tror knappast att senaste filmen kommer att vara ett undantag från det.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026