Halvstrypt rd 125a ??

Rudis

A B
Gick med
14 Sep 2003
Ort
Sala, Sweden
Hoj
Yamaha R6 -99
Det är så här..
jag har en rd 125 ypvs 85:a.....
den är ostrypt i avgasröret, altså i kröken..
men den kändes fortfarande seg, så jag tog ur insattsen och provade..
och den gick MYCKE bättre...
men den är fortfarande slö efter 9500varv... det händer ingenting, den kommer inte upp högre i varv och bara ylar ... och om man lägger sig ner och pressar riktit ordentligt så går det att komma upp i 130km/h på fyran... men den orkar inte alls på femman eller sexan...
är den fortfarande strypt nånstans ? eller blir det stor skildnad med ett effektsystem, men jag veti nte vart jag kan få tag i ett ?!?

Tackar !!
 
Rudis skrev:
Det är så här..
jag har en rd 125 ypvs 85:a.....
den är ostrypt i avgasröret, altså i kröken..
men den kändes fortfarande seg, så jag tog ur insattsen och provade..
och den gick MYCKE bättre...
men den är fortfarande slö efter 9500varv... det händer ingenting, den kommer inte upp högre i varv och bara ylar ... och om man lägger sig ner och pressar riktit ordentligt så går det att komma upp i 130km/h på fyran... men den orkar inte alls på femman eller sexan...
är den fortfarande strypt nånstans ? eller blir det stor skildnad med ett effektsystem, men jag veti nte vart jag kan få tag i ett ?!?

Tackar !!


Provaq och ställa in ypvs:en, låter som den klyddar.
 
du har inte helkåpa på din rd va? det kan vara anledningen... 125`or är inte så starka på högre växlar och utan kåpa = mer luftmotstånd.. men men, jag kan säkert ha fel och den finns säkert andra anledningar varför det är så som det är...
 
nicke skrev:
du har inte helkåpa på din rd va? det kan vara anledningen... 125`or är inte så starka på högre växlar och utan kåpa = mer luftmotstånd.. men men, jag kan säkert ha fel och den finns säkert andra anledningar varför det är så som det är...
kan ju iofs vara det, för det sitter ingen kåpa alls på min, kanske man ska dreva ner också ?
 
cRoC skrev:
Det finns ingen mer gullig liten plugg i avgasysstemet då? I burken eller nåt?
vet ej, jag har inte kollat så noga iofs, kanske är värt o plocka ner o kolla, alles i början av burken då eller i slutet av röret alles innan ?
 
Rudis skrev:
kan ju iofs vara det, för det sitter ingen kåpa alls på min, kanske man ska dreva ner också ?
dreva ner är onödigt, högre varv & lägre hastigheter, men iofs så är det inte meningen att man ska köra så fort med en rd.. en fråga, kör du oftast i stan eller kör du mycket på motorväg??
 
Rudis skrev:
okej, hur gör man det då ?? jag har ingen aaaning hehe..
Tack Snakeis ;)


Sitter vajrar på vänstersidan vid cylindern, plocka av locket så ska det finnas markeringar, skruva tills dom stämmer överens.

Kan ha fel att det inte är så på rd, men har för mig att det är så.
 
jag busar bara omkring i stan, kanske nån mils körningar på långa vägar ibland bara.. typ 4 mil max....

Snake: okej , ska prova ställa in den då
 
Om den går bättre när du öppnar upp avgassystemet är ju det antingen strypt, eller så är den ostrypt men får kanske för mycket soppa att den inte orkar förbränna allt med ditt "taniga" avgasysstem?
 
Rudis skrev:
jag busar bara omkring i stan, kanske nån mils körningar på långa vägar ibland bara.. typ 4 mil max....

Snake: okej , ska prova ställa in den då
då kan det vara okey att dreva ner, men dreva inte för mkt bara! den kommer bli rappare och du kommer att få växla oftare, men accelerationen kommer att bli lite snabbare, dvs om du klarar av att växla ordentligt ;)
 
cRoC skrev:
Om den går bättre när du öppnar upp avgassystemet är ju det antingen strypt, eller så är den ostrypt men får kanske för mycket soppa att den inte orkar förbränna allt med ditt "taniga" avgasysstem?
Okej, så ett effektavgassystem skulle va bra att ha ? eller ska man gå ner i munstycke menar du ??

Nicke: jag är bäst i sverige på att växla så de e inga problem tihihi ;)
 
Rudis skrev:
Okej, så ett effektavgassystem skulle va bra att ha ? eller ska man gå ner i munstycke menar du ??

Nicke: jag är bäst i sverige på att växla så de e inga problem tihihi ;)

Jag bara spekulerar, vill se vad de andra tycker om mina idéer. Du kan ju kolla hur stiftet ser ut på högvarv(läs bestyckningstråden (sticky) om du inte vet hur).
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top