Halvljus på zx-10r??

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Jaha, körde hem hojen i 30 mil regn idag..det var kul :huvet. Har putsat på min läckerbit i flera timmar idag och nu sover den i garaget :).

Stog och pillade på alla knappar och pryttlar innan och kom fram till att det inte går att stänga av halvljuset (så det endast blir parkeringsljus). Har jag missat nånting eller har kawa varit så duktiga och tagit bort denna function för att få död på oss posers :hihi ?

Sen 2003 går det inte att stänga av halvljuset på nån hoj.....inte via nån knapp iallfall.

Givetvis finns det undantag.

Triggerhappy skrev:
2124829 Sen 2003 går det inte att stänga av halvljuset på nån hoj.....inte via nån knapp iallfall.

Givetvis finns det undantag.

Ok, fair enough. Tackar :tummenupp

Triggerhappy skrev:
2124860 Kul med nya hojen va....du får nog hålla i dig liiiiiiiiiite hårdare än med sjutifemman :hihi

Kan säga att efter 25 blöta mil och väldigt försiktigt gasande så var det en fröjd att se torra vägar sista milen hem. Har aldrig frusit så mycket i hela mitt liv men skit i det för fan. Satan va det gick när man väl vred på rullen :yoparty :banana

Vill inte starta ny tråd så jag tar min fråga här istället. Sitter det nån avgasventil på zx-10:an, typ som det gör på gixxer 1000 -02
bl a? Jag har hittat en lite skum svetsfog som inte är orginal på ovansidan av min katalysator, visar på bild (inte min hoj, denna e orginal). Fogen är ca 4x4 cm och ser inte ut att komma från kawafabriken :hihi.

Vad tror ni har gjorts här, jag hoppas ju på att ventilen (om det nu ska finnas nån där) är borttagen och förhoppningsvis gynnar detta motorn på nåt bra sätt, hehe?

Bifogat

• kawasaki-zx10r-05-bikepics-449373.jpg
    kawasaki-zx10r-05-bikepics-449373.jpg
    72.6 KB · Visningar: 65
Det är en avgasventil prexis som du tror. Låt den sitta på 10án bättre register. På med ett slip-on dock så effekthämmande katalysator meck försvinner....

Triggerhappy skrev:
2124941 Det är en avgasventil prexis som du tror. Låt den sitta på 10án bättre register. På med ett slip-on dock så effekthämmande katalysator meck försvinner....

Som sagt så vet jag inte om någon tagit bort ventilen, sitter ju en suspekt svetsfog mitt på katen så nåt är säkert gjort. Just nu sitter ett Yoshi slip-on på. Hojen har gått 960 mil om det hjälper dig nåt :va. Är det knas om ventilen är borttagen?

Trådlyft..nån som känner till mer exakt vart avgasventilen sitter?

Katalysatorn på 10:an sitter i ljuddämparen, inte i grenrören så om du har ett slipon så är du redan av med den. Inte för att den ska stjäla någon effekt men ändå.

Du ser ju tydligt ventilen från utsidan, det är dit vajrarna går och det sitter en axel till spjället. Servomotorn sitter under sadeln. Tar du av sliponet och tittar in i grenröret så ser du spjället.

Last edited:
Neutral skrev:
2126985 Katalysatorn på 10:an sitter i ljuddämparen, inte i grenrören så om du har ett slipon så är du redan av med den. Inte för att den ska stjäla någon effekt men ändå.

Du ser ju tydligt ventilen från utsidan, det är dit vajrarna går och det sitter en axel till spjället. Servomotorn sitter under sadeln. Tar du av sliponet och tittar in i grenröret så ser du spjället.

Kanon, tack för svaret. Då behöver jag inte vara orolig för att det är nåt knas med katalysatorn då, hehe. Antar att den lilla svetsfogen har nåt att göra med spjället då. Får plocka av dämparen i morrn och ta mig en titt :).

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg