Halvliverapport från ERF Falken

Vi hade det verkligen

Skitsnack.. vi bara tog det lungt ett tag.
Men det var faktiskt gött o vinna med en helt standard hoj :D

Hade det inte varit för safetycar sista studen, så hade vi vunnit med mer..
du låg framför mig under hela tiden med safetycar, så i princip så vann
vi med två varv... :)

Skitsnack.. vi bara tog det lungt ett tag.
Men det var faktiskt gött o vinna med en helt standard hoj :D

Hade det inte varit för safetycar sista studen, så hade vi vunnit med mer..
du låg framför mig under hela tiden med safetycar, så i princip så vann
vi med två varv... :)

Grattis från miljövännerna:-)

Vi SAMÅKTE till och från banan, åt banner, spillde endast lite bensin, körde sakta och bränslesnålt (ecodriving konceptet) så vi gjorde framför allt en insats för miljön denna helgen:)

FAN VAD GÖTT
vem trode Skåneligan skulle plocka hem segern
utom vi själva. Och det gjordes på en helt standard hoj med standard fjädring
och orginal tank. :arsele :) :) :yoparty

Det gjorde ni grymt bra!:tummenupp Hade det inte varit för att våra däck fick ett intressant fyrkantigt utseende efter två timmar så hade vi GIVETVIS varit med och fajtats i toppen. Dessutom hade vi ju som Erik påpekade ett ekokörningskoncept att tänka på...:D

Men vad hände med den hojen som krachade i snabbhögern 30 minuter före målgång? Har aldrig sett ett så monumentalt rökmoln efter en mulning. Och olja! Massor! Gashäng? Motorsprängning?

Det gjorde ni grymt bra!:tummenupp Hade det inte varit för att våra däck fick ett intressant fyrkantigt utseende efter två timmar så hade vi GIVETVIS varit med och fajtats i toppen. Dessutom hade vi ju som Erik påpekade ett ekokörningskoncept att tänka på...:D

Men vad hände med den hojen som krachade i snabbhögern 30 minuter före målgång? Har aldrig sett ett så monumentalt rökmoln efter en mulning. Och olja! Massor! Gashäng? Motorsprängning?

Den hojen? När jag körde förbi låg det 5(!!) hojar där. Och en jäkla massa olja. Nån motor måste ha sagt upp sig..

De, #59, körde på en krachpuck med tillhörande skruv, som någon annan lämnat efter sig :rolleyes:

Den slog ett STORT hål i blocket på motorn..

I högen med rester av den röda CBR 1000 med originalkåpor kunde man finna både grön plast och andra delar..

/ Micke

Den hojen? När jag körde förbi låg det 5(!!) hojar där. Och en jäkla massa olja. Nån motor måste ha sagt upp sig..

När jag kom genom vänstern efter Nyhem så jag ett STORT moln uppe i snabbhögern. Men det var ett vitt moln, inte brunt grusmulningsmoln, så jag trodde i en sekund att det var någon sorts gräsbrand (låter knäppt men det var den tanken som for genom hjärnan). Slog av lite grann och samtidigt som jag viker in i högfartaren ser jag en röd hoj LÅNGT borta ligga HÖGT upp i däckstravarna OCH en ocean av olja (det blänkte så fint i motljuset) på banan. Mitt i idealspåret. Där jag var på väg. Tänkte "Synd på Eriks fina hoj" när fram och bakhjul for iväg. Fet fotning gjorde att jag höll mig på hjulen genom oljepölen, och och att jag sedan inte hamnade i lecan när oljan tog slut, har jag bara min gedigna speedwayträning att tacka för!
In i depån för att vråla till tävlingsledningen att "Det är en ocean av olja i Högfartaren". Ut igen 10 sekunder senare och vid nästa passering av högfartaren låg det 5-6 hojar !!!
Aj!

De, #59, körde på en krachpuck med tillhörande skruv, som någon annan lämnat efter sig :rolleyes:

/ Micke

AJ! Vilken grym otur! Jag SÅG den pucken! Den låg i höger bankant under hela tiden vi körde pace-car!

Last edited:
Såhär nära var Peter Lindén från att lägga sig ;)

Bifogat

• DSC_0466-800.jpg
    DSC_0466-800.jpg
    55.5 KB · Visningar: 153
  • DSC_0467-800.jpg
    DSC_0467-800.jpg
    51.5 KB · Visningar: 167
  • DSC_0468-800.jpg
    DSC_0468-800.jpg
    58.2 KB · Visningar: 139
FAN VAD GÖTT
vem trode Skåneligan skulle plocka hem segern
utom vi själva. Och det gjordes på en helt standard hoj med standard fjädring
och orginal tank. :arsele :) :) :yoparty

Samma fenomen som när det där j-vla blåbäret, vem det nu var, vann OS-guld i short track då alla andra halkade bort sig.

Grattis!:mad:

Har fortfarande inte fått höra hur ni kan låta en gammal föredetting vara snabbare än er båda?!

Samma fenomen som när det där j-vla blåbäret, vem det nu var, vann OS-guld i short track då alla andra halkade bort sig.

Grattis!:mad:

Har fortfarande inte fått höra hur ni kan låta en gammal föredetting vara snabbare än er båda?!

Fast att vi är så långsamma så är vi snabbare än dig!!!

I högen med rester av den röda CBR 1000 med originalkåpor kunde man finna både grön plast och andra delar..

/ Micke

Ruggigt.

Såg den kraschpucken i början av snabb högern mitt i idealspåret, tänkte h...te jag borde gå in i depå för att varna.
Varvet efter var masskraschen ett faktum.
Ni som monterar kraschpuckar skruva fast med gänglåsning och med momentnyckel !!

Stort grattis till skåneligan:tummenupp

Last edited:
den omtalade hondan och vinnarna.
benny vill ni ha poosebilder på er mer så pm:a mail...

Bifogat

• 1.JPG
    1.JPG
    235 KB · Visningar: 197
  • 2.JPG
    2.JPG
    203.3 KB · Visningar: 217
grattis grabbar får man väl säga....foto bevis tack på humlans kaffe ved

grattis grabbar får man väl säga....foto bevis tack på humlans kaffe ved
Alla foto på den där hojen kan mailas till mig, en milstolpe i livet att lyckas med nånting sånt där. Inget direkt positivt men inte mycket att göra åt just nu... Ingen som har krockat en R1 med halvförsäkring på sistonde?! :)

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul