Halvarssons, bara för gubbar ?

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Har hört en del som kommenterar när man säger att man ska köpa ett Halvarssons ställ att "ah va fan, det är ju bara för gubbar".

Jag ser ingen "gubbstämpel" på de flesta av H's ställ (sport eller race), men det kanske är en vanlig uppfattning hos sporthojsåkare ? :va

Är lite uttråkad, därför kommer denna kanske något dumma fråga. :D

Exempel :

Bifogat

• Castor.jpg
    Castor.jpg
    32.2 KB · Visningar: 137
  • svartrott-hub.gif
    svartrott-hub.gif
    105.4 KB · Visningar: 227
  • Wiper.JPG
    Wiper.JPG
    52.9 KB · Visningar: 126
  • svartgra-hub.gif
    svartgra-hub.gif
    105.8 KB · Visningar: 162
Last edited:
ÄHHH.....
Jag kör med halvarssons ställ och Lindstrands stövlar och jag e FAN INTE GUBBE!!!.

Gubbvarning är det kanske om det e fransar och skit på stället.

Halvarssons tillhör förövrigt JOFAMA som är en del av gammla fina JOFA som gör hockeyskydd m.m och jag tycker inte att Peter Forssberg, Mats Sundin, m.fl är så jävla gubbiga....halv macho att ta så mycket stryk och bara be om mer!!!

Jo men när det börjar bli fransar och grejer, kan man ju bara använda det till kromslädar (läs casståmmhojar) :4skrika Sånt vill vi inte ha.

Well skrev:
ÄHHH.....
Jag kör med halvarssons ställ och Lindstrands stövlar och jag e FAN INTE GUBBE!!!.

Gubbvarning är det kanske om det e fransar och skit på stället.

Halvarssons tillhör förövrigt JOFAMA som är en del av gammla fina JOFA som gör hockeyskydd m.m och jag tycker inte att Peter Forssberg, Mats Sundin, m.fl är så jävla gubbiga....halv macho att ta så mycket stryk och bara be om mer!!!

Innan tyckte jag inte att halvarssons va ett gubb ställ, Men bara för att du har ett så tycker jag det nu.... :blah

Ej gubbställ enligt mina ögan ivarjefall inte det jag har + en polare. Väldigt bra ställ "Dryway" har kört med det när det har vräkt ner regn i 40 mil och endast blivit våt i armväket(en söm där som det kom in lite fukt). Annars så är det prima kvalite! Rekomenders starkt om man vill ha ett alväders skinställ som dessutom e snyggt att ha på sig även med bara jackan :tummenupp (tycker min model va snyggare än den som du har på bilden där)

Mögel skrev:
Innan tyckte jag inte att halvarssons va ett gubb ställ, Men bara för att du har ett så tycker jag det nu.... :blah

Jo....25 (snart) är ju jäkligt gubbigt.....Hornet är ju en jäkligt gubbig hoj den med (misstänker iofs att det är fler gubbar som enligt VV äger dom än vad det är folk under 25). :)

Jag funderar starkt att köpa ett sånt där gubbställ jerez eller va d nu heter.

Vad andra tycker spelar mig mindre boll.

Kanske lite partisk eftersom jag har det röd-svarta stället.....

Men.....kan ett race-ställ vara gubbigt? De "unga människor" som har roadracing-licens har vid flera tillfällen fått bra erbjudande på just Halvarsson.

Visst är det inte lika ballt som Spyke, Spidi och Dainese men å andra sidan är det helt andra priser som gäller.

Tyvärr råkar jag alltid ut för samma fenomen när någon ser eller hör talas om mitt ställ.... -Va f-n, har du touringställ?

Jag kör i Halvarsson, är dessutom gubbe+ alltså är Halvarssonställ gubställ. Nuff said!

RR fabriken som roddar en del av dem som kör 125 Jnr använder Halvarsson,
I år tror jag snittåldern är under 15, så gubbe :rolleyes: knappast

Diskuterade precis Halvarsson med en arbetskollega.
Svaret jag fick va: "vad e de för jeevla junk....raggarsvin"
Och det kommer från en halvflintskallig göteborgare....
Jag som ÄKTA stockholmare hävdar att det bara förstärker min uppfattning att Halvarsson är grymt bra prylar....för en halvpensionerad göteborgare kan ju inte ha annat än fel! :hihi

Jag har precis den jackan och dom byxorna! :tummenupp

...Och är ingen gubbe :tungan

Dom är som nya fortfarande efter 2 säsonger och 2 vurpor.. :crash

(kanon med reflexer på ärmarna!)

Kan man tävla i gubbställ så visst...

Bifogat

• IMG_3685.jpeg
    IMG_3685.jpeg
    88.8 KB · Visningar: 222
Cat skrev:
Jag har precis den jackan och dom byxorna! :tummenupp

...Och är ingen gubbe :tungan

Dom är som nya fortfarande efter 2 säsonger och 2 vurpor.. :crash

(kanon med reflexer på ärmarna!)

Okej, Halvarssons är inget gubbmärke, precis som jag trodde. :D

Då måste jag fråga dig Cat, för det är ett sånt jag tänker köpa nämligen (!), hur är det att köra i regn ? Det är verkligen vattentätt som H's uppger va ? Hur är det att köra med på varma sommardagar ? Klibbigt som i ett regnställ eller som ett vanligt skinnställ ? (Ingen aning om hur bra Dryway+ "andas" jämfört med tex Goretex..)

Nu när jag kollar deras sida hittar jag inte längre Wiper-jackan, det var ju deras mest exklusiva vattentäta skinnjacka, har dom tagit bort den ? :va (Bild 3)

Har Halvarssons Castor-byxor, de du la upp på bild på där uppe.
Är extremt nöjd, saknar dock en jacka som snygg nog som man kan sätta ihop dom med.

Lutar nästan åt att jag köper ett helställ att kompletera med.

xyx skrev:
Har Halvarssons Castor-byxor, de du la upp på bild på där uppe.
Är extremt nöjd, saknar dock en jacka som snygg nog som man kan sätta ihop dom med.

Lutar nästan åt att jag köper ett helställ att kompletera med.

Duger inte Wiperjackan då ? :va :tomten

Jag kör Jerez svart/vita. :yoparty Det va det första stället som satt som det skulle i rätt storlek :tummenupp

//TS

Bild finns i min profil.

TwinSucker skrev:
Jag kör Jerez svart/vita. :yoparty Det va det första stället som satt som det skulle i rätt storlek :tummenupp

//TS

Bild finns i min profil.

Men du e ju en gammal gubbe :7peta :hihi

Nyheter
Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...