Halvarsson Matrix/Titan/Magic?

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Nån som testat halvarsson Matrix byxan och deras jackor Titan eller Magic? Klurar på att skaffa sådana istf mitt Spyke 4race skinnställ. Ingen som vurpat i Halvarsson och som vet hur de funkar/håller?
De är ju ganska billiga...men ser snygga ut på bild :tummenupp

//M

Mingves skrev:
Nån som testat halvarsson Matrix byxan och deras jackor Titan eller Magic? Klurar på att skaffa sådana istf mitt Spyke 4race skinnställ. Ingen som vurpat i Halvarsson och som vet hur de funkar/håller?
De är ju ganska billiga...men ser snygga ut på bild :tummenupp

//M

Fattar inte varför du ska sälja ditt skinnställ? Allväderställ är ju jobbiga att köra med, fladdrar hit å dit å är "totalt" värdelösa att krascha med.

\Masonit

Masonit skrev:
Fattar inte varför du ska sälja ditt skinnställ? Allväderställ är ju jobbiga att köra med, fladdrar hit å dit å är "totalt" värdelösa att krascha med.

\Masonit
För att det är så dumt att köra till jobbet i Skinnställ. Man är ju toksvettig när man är framme...sedan så ser det lite knas ut med puckel på supermoto....men det e vad jag tycker....
En annan fördel e ju att man alltid har med regnskydd :tummenupp

//M

Mingves skrev:
För att det är så dumt att köra till jobbet i Skinnställ. Man är ju toksvettig när man är framme...sedan så ser det lite knas ut med puckel på supermoto....men det e vad jag tycker....
En annan fördel e ju att man alltid har med regnskydd :tummenupp

//M

Jag kör med just ett 4race på motarden och det funkar finfint. Ser inte speciellt konstigt ut heller enligt mig.

2004-09-02%20Stunt

//jaG

Zeb_Macahan skrev:
Jag kör med just ett 4race på motarden och det funkar finfint. Ser inte speciellt konstigt ut heller enligt mig.

2004-09-02%20Stunt

//jaG
Ser faktiskt ganska bra ut:tummenupp
Jag har bara sett min i skyltfönster och det kanske inte e riktigt rättvisande...

Jag har haft ett Jofamaställ(samma membran som i Halvarssons) och har svettats mer i det än i mitt Halvarsonskinnställ. Jag bytte Jofamat till ett Dainese allväders som sitter bättre(läs skydden flyttar sig inte) och har uttagbara foder samt riktigt Goretexmembran. Fjolårets sol och värme uteblev så jag kan inte säga om det är varmare än skinstället, som jag upplevde Jofamastället. Skinnstället känns dock säkrare.

Mingves skrev:
Ser faktiskt ganska bra ut:tummenupp
Jag har bara sett min i skyltfönster och det kanske inte e riktigt rättvisande...

Du lyssnar för mycket på allt runt omkring och känner efter för lite vad du egentligen känner för det du ska göra. Testa att köra med 4racet (som ju är ett av dom säkraste ställen att hitta). Känns det bra så go for it. Goretex är för gamla människor och BMWs MCs. :fakta

Säkerhet über alles!

//jaG

Ha arbetskläder på jobbet och kläder som du kör i. Byt när du kommer fram.
Alltid skinn. :fakta

Var och testade lite i lördags, Lindstrands Gecko jacka och lizrd/pascaya byxa....fy f*n va snygga de va :näsblod
Synd bara att det e 3500kr till om man ska ha dem...
Ingen som kör dessa och som monterat skydden i dem?

Och ja, jag vet att skinn e säkrare. Men jag ska bara ha det när jag tuffar ner till stan för att fika med kompisarna.

Last edited:
Problemet med skinn är ju att det inte går att köra med byxor under.
Dessutom så tappar väl skinn en hel del styrka i regn?

Den 25:e kommer jag själv köpa Halvarssons Nexus byxor. Skydden sitter bra och byxorna är snygga. Är inte tillräckligt tuff för att köra militärstilen :hihi

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park