Halvalvarlig tanke

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
jag och mr Vader pratade lite på skoj igår om att man borde gjuta curbs på nordslingan i dom 5-6 kurvorna där det alltid ligger grus eftersom bilarna genar i kurvorna. jag har grunnat på det hela dagen idag, och tycker fan att det vore supercoolt att göra det. Betong behöver inte bli dyrt med tanke på att Mr Vader SR. jobbar med betong. det är bara att gräva ur lite, plaska ut cement, vänta och gå med en form och pressa när det är halvtorrt så man får rätt form. sen målar man bara till det rött och vitt. när våren kommer. grusfritt och jävligt rejsigt. :banana vore ju grymt kul. allt dokumenteras givetvis och läggs upp på valfri internet sajt, där vi blir kungar.
någon som vill haka på???
1. CTD

Jaaa!!! Och sen upp med några flaggvaktsbås så äre klart. :)

Eller så snackar ni med TeknisMC så kanske ni får gjuta curbs på motardbanan istället. DET är räjsing :tummenupp :tummenupp

Idén är: rolig, frän, autlå-light, jobbig och onödig.

Jag var med och målade stenarna i en rondell i stan just röda/vita för några år sedan. Det tvättades bort efter ett par veckor på order av nån idiot på kommunen så jobbet blev ogjort. Antar samma öde kommer drabba dina gjutna curbs. För att inte tala om hur jävla mycket jobb det är att "skvätta dit lite betong". Count me out även om jag tycker att ni andra ska fortsätta.

Dessutom tycker jag ni ska lägga av att utsätta er själva för onödigt stora faror genom att köra svinfort på allmänn väg. Du vet ALDRIG vad som kan hända och gär det det så kan du ge dig fan på att du landar på en vass sten i diket. Lös licens och börja kör på riktigt på GÅsen (team gammel-kawwa med räkan, han hade bra fart) eller ännu hellre en motard och kör hos oss :tummenupp :yoparty :)

Lite rolig idé men fan så jobbigt...
Dessutom kommer idioterna som drar ut grus på vägen gena ännu mer om det kommer lite betong innanför asfalten...
Alltså kommer det iaf ut grus på vägen trots arbetet...

Som sagt, idén var kul/bra och det är ju tanken som räknas...

Vi får väl starta ett gammelkawwa team som mario säger...
Vi kommer ju iaf att åka ifrån lillerik... :hihi

raukroland skrev:
...Vi får väl starta ett gammelkawwa team som mario säger...
Vi kommer ju iaf att åka ifrån lillerik... :hihi
IHELLVETTE ni kommer!!!!!!!! :mad:
Om inte Feg-Erkki börjar gasa självmant så ska jag tvångsdopa honom.
Som Team(ibland)chef tänker jag se till att få hojen runt banan på 1:15 så tidigt som möjligt på säsongen.
Om det innebär att jag måste modifiera föraren så får det bli så... :fakta
Ska prata ihop mig med team-läkaren om lämplig kur.

Vad hände förresten med "göra man av Lill-Erik"-projektet? :va

Kyckling skrev:
IHELLVETTE ni kommer!!!!!!!! :mad:
Om inte Feg-Erkki börjar gasa självmant så ska jag tvångsdopa honom.
Som Team(ibland)chef tänker jag se till att få hojen runt banan på 1:15 så tidigt som möjligt på säsongen.
Om det innebär att jag måste modifiera föraren så får det bli så... :fakta
Ska prata ihop mig med team-läkaren om lämplig kur.

Vad hände förresten med "göra man av Lill-Erik"-projektet? :va

Till sommaren kommer det bli do-or-die körning med premiär i april (eller när första bandag äger rum). Ska kolla med Mange på Carlbarks, han har tidigare år haft bandagar innan snön försvunnit...

Kyckling skrev:

Ny bansträckning till sommaren så tider är kanske inte relevanta i silly-season snacket.

erik skrev:
Ny bansträckning till sommaren så tider är kanske inte relevanta i silly-season snacket.
Joho, klart det är!! Vi kommer ju nu ÄNTLIGEN komma ner till 1.15 :yoparty

Mitt supermoto-mål för 2006 är att spräcka 50-sekundersvallen på motardbanan :fakta :crash :nurse
Var det nån som sa do-or-die :confused:

Supermoto skrev:

Mitt supermoto-mål för 2006 är att spräcka 50-sekundersvallen på motardbanan :fakta :crash :nurse
synd bara att miinin och grabbarna kör på 1.00 tider den dagen Lill-snopp kör på 1.15. :näsblod

crashtestdummy skrev:
synd bara att miinin och grabbarna kör på 1.00 tider den dagen Lill-snopp kör på 1.15. :näsblod

Jag jämför mig inte med dom... Kollade faktiskt för skojs skull hur mina tider skulle stått sig för 5-6 år sedan, dvs när hojen var modern. Kan säga att nivån har höjt sig avsevärt (gäller nog både förare, däck och hojar)

Supermoto skrev:

Ett snabbt räknejobb ger vid att man med 1:20-tider färdas 31,62m/sek.

För att Lill-Erkki eller Muppo ska sänka sig 5 sek måste banan bli nästan 160meter kortare.
(Om man låtsas att ändringen inte påverkar några andra faktorer naturligtvis utan bara fulräknar på tid vs sträcka).

Vet hur sträckningen kommer se ut men inte hur mycket det skiljer i banlängd?
(Tror inte man tjänar 160m iaf.)

Last edited:
Kyckling skrev:

För att Lill-Erkki eller Muppo ska sänka sig 5 sek måste banan bli nästan 160meter kortare.
(Om man låtsas att ändringen inte påverkar några andra faktorer naturligtvis utan bara fulräknar på tid vs sträcka).

Kanske inte 160m men eftersom Trösen ska kortas av rejält så blir det nog 50-60m iaf gissar jag. Blir ännu bättre för varvtiderna med motarden nu med kortare raka och mindre acc :banana

Kyckling skrev:

Dålig kyckling :fakta

det skulle nog bli lite för stort jobb med att fixa curbs på nordslingan, men det vore kul att testa i en kurva för att se vilken effekt det skulle få... sedan tror jag att curbsen är färdig gjutna och sedan läggs de på plats som vanliga trädgårdsplattor...

för min del lutar det mer åt att fingranska g-åsen på onsdagr kommande sommar, under 1.15 med millen är väl ett rimligt mål... :D

Mr Vader skrev:
för min del lutar det mer åt att fingranska g-åsen på onsdagr kommande sommar, under 1.15 med millen är väl ett rimligt mål... :D
Under 1.15 med Millen är inga problem...
Problemen kommer först när det är DU som ska göra det. :D :tummenupp

Kyckling skrev:
Under 1.15 med Millen är inga problem...
Problemen kommer först när det är DU som ska göra det. :D :tummenupp
:rofl :rofl :rofl

Mr Vader skrev:
det skulle nog bli lite för stort jobb med att fixa curbs på nordslingan, men det vore kul att testa i en kurva för att se vilken effekt det skulle få... sedan tror jag att curbsen är färdig gjutna och sedan läggs de på plats som vanliga trädgårdsplattor...

ska vi prova en eller ett par kurvor i vår ?? Jag körde föresten nordslingan igår. :yoparty

crashtestdummy skrev:
:rofl :rofl :rofl

ska vi prova en eller ett par kurvor i vår ?? Jag körde föresten nordslingan igår. :yoparty
Gör såhär:

1) Gjut till ett lagom stort antal curbsdelar.
2) Välj ut en bra kurva.
3) Åk dit och lägg ut curbsdelarna.

Då går det fort och smidigt och kan t.o.m göras på natten då vägen är otrafikerad. :tummenupp

Sen när du tröttnat på att leka ouwtlååw så kan du donera hela skiten till nån bättre behövande motardbaneägande klubb i närområdet. :)

(Eller så lägger vi ut skiten lite snyggt i Tintin-Tyskens trädgård så ser det ut som racing när vi har den årliga grillfesten :D ).

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa