Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Mark skrev:2669635Om man bara lyckas använda halva sin hd-kapacitet blir den ju dubbelt så dyr.
Varför ser jag inte alla mina 250gig?
Här är en skärmdump från PQ Magic.
AndreasNo skrev:2669657För ditt moderkort lr nåt inte klarar av att ha så stor hdd..
så du får göra två partitioner lr nåt?
Kunde såntdär jättebra innan ja skaffa sambo o nu har ja inte orkat lära mig igen :S...fuck those bitches!
Mark skrev:2669670Det funkade för en vecka sedan. Sen dess har jag dock varit tvungen att sopa rent hela disken för windows fukkade sig totalt.
När disken var på väg att bli frisk igen drog jag igång PQ Magic o skulle dela upp den. Verkar som att halva disken "försvann" då.
Måste jag börja om från början tro, är Fdisk min ända sanna vän?
Ja, hoppas verkligen att du använder kvinnan på rätt sätt![]()
Men det är ju därifrån skärmdumpen kommerAndreasNo skrev:2669685
Tanka hem PartitionMagic o kolla me de?
AndreasNo skrev:2669685
Tanka hem PartitionMagic o kolla me de?

Deadmetal skrev:2669699Du kan skapa bootbara disketter med PQ Magic på (2), därifrån kan du partitionera, radera och göra en del saker i dosläge, mycket användbart.![]()
Menar du denna?AndreasNo skrev:2669702Haha... skyller på att jag jobba hela natten sen gick upp tidigt o leta julklappar hela dan idag![]()
Hur ser det ut i windows egna diskhanterare?
Skalman skrev:2669712Du har alltså installerat om Windows? Låt mig gissa - det är windows xp utan servicepackar?
Windows xp har nämligen LBA-problem. Lösning kommer när jag editerat.
Mark skrev:2669713Menar du denna?
Menar du att moderkortssetup grejset ändras för att man lever djävul med hårddisken!?AndreasNo skrev:2669716Ja precis.
men asså..gå in i moderkortssetup grejset o kolla inställningarna där..
Typ kolla så stöd för större hdd är aktiverat...
F10 eller nå sånt när du startar datorn

Skalman skrev:2669712Du har alltså installerat om Windows? Låt mig gissa - det är windows xp utan servicepackar?
Windows xp har nämligen LBA-problem*. Lösning kommer när jag editerat.
XP kan inte adressera mer än 40 bitar. 2^40 = 128GiB (där k=1024, G=1024^3). För att kunna hantera större diskar än så, måste man aktivera 48-bits LBA. F.o.m. SP1 är denna aktiverad, men är alltså inte aktiverad i förstaversionen av XP.
. Installerar det nu. sen återkommer jag med ny rapport.Mark skrev:2669719Menar du att moderkortssetup grejset ändras för att man lever djävul med hårddisken!?![]()
Nej, innan jag börjar cp:a med det så väntar jag nog in Skalmans tips o trix. Har oxå aningar om att det har med LBA och göra samt SP1&2 eller dess frånvaro.
Puss på dig iaf
Aah, väntar gärna. Du verkar ha rejält med kött mellan benen och veta var du pratar om![]()

Skalman skrev:2669728I egenskaper för den här datorn ska det stå SP2, ja.
Vet du hur man skapar registernycklar?
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen