Halt!

Yonaz

Ny medlem
Gick med
14 May 2006
Hoj
Ducati 1199 Panigale
Som alla på väskusten vet har det varit dåligt bike väder i helgen!

Körde hem från göteborg idag kl 07:30 inget regn fast det dröjde inte många mil innan man blev lagom frusen och blöt. För dom som känner till e6:an så går asfalten över i några betong liknande block (ser dock ut som någon sorts assfalt) några mil söder om varberg. Ja ja halt visste jag att det var men sen slutade det regna och jag petade ner en växel och drog på lite. Blev dock lite förvånad när jag fick hjulspin i 190!

Någon som vad det är för sorts block?

Yonaz skrev:
2178993 Som alla på väskusten vet har det varit dåligt bike väder i helgen!

Körde hem från göteborg idag kl 07:30 inget regn fast det dröjde inte många mil innan man blev lagom frusen och blöt. För dom som känner till e6:an så går asfalten över i några betong liknande block (ser dock ut som någon sorts assfalt) några mil söder om varberg. Ja ja halt visste jag att det var men sen slutade det regna och jag petade ner en växel och drog på lite. Blev dock lite förvånad när jag fick hjulspin i 190!

Någon som vad det är för sorts block?

Det är väl betong?

Halt sa Polisen för här är det halt.
Visst är de spännande när man får hjulspinn... :brinnerup minns när jag varit och besiktat en hoj, på väg därifrån gasar jag på och då släpper det plötsligt. Måste varit diesel eller nåt.

Halt är det! Körde hem igår från Kalmar och självklart regnade det. Vid norrtull i Stockholm på E4 finns det en liten svängande tunnel som ni vet (avfarten till Klarabergsvägen, eller vad den heter). I den tunneln finns det flera brunnslock, akta er för dessa. Kände själv hur baken släppte taget lite över brunnslocken.

Lite spännande är det med vattenplaning också. :)

PS.
Se upp också för de vita markeringarna på vägarna.
:)
DS.

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back