Halt ute !!! =o/-

När man hade 125:a och inte bil så körde man ju hoj på vintern oxå. Då satte jag ner foten innan jag bromsade för att känna om det var halt.

Sen gäller det att försöka hålla sig i hjulspåren som bilarna har kört upp så du kanske får lite grepp, men kör inte upp på kanten till spåren då e det inte roligt.

Använd grusdäck, iaf inte landsvägsdäck!

Och sen det viktigaste fast du kör sakta så har du väldigt lång bromssträcka, 30km/h kan vist bli 100 meter innan man står still, fick prova gräsmattan eftger svängen på 30 väg när jag tyckte jag bromsade tidigt.

Lycka till

jag rekommenderar starkt ett par däck som är mjuka fast de är minusgrader för mer fäste på isigt underlag och köra med lägre ringtryck, och sen en motorbur/stuntbur så hojjen inte blir så risigt i vinter, för vurpa de kommer du att göra..

whitesnake skrev:
2669303 När man hade 125:a och inte bil så körde man ju hoj på vintern oxå. Då satte jag ner foten innan jag bromsade för att känna om det var halt.

Sen gäller det att försöka hålla sig i hjulspåren som bilarna har kört upp så du kanske får lite grepp, men kör inte upp på kanten till spåren då e det inte roligt.

Använd grusdäck, iaf inte landsvägsdäck!

Och sen det viktigaste fast du kör sakta så har du väldigt lång bromssträcka, 30km/h kan vist bli 100 meter innan man står still, fick prova gräsmattan eftger svängen på 30 väg när jag tyckte jag bromsade tidigt.

Lycka till
åkte trimmad moppe året runt, så fötterna i backen var ju inte ovanligt plus mycke bakbroms då man lättare kan hantera bakhjuls låsning.

Last edited:
don_tomazo skrev:
2667340 Jag med vän gjorde en 360 graders snurr (utan att nudda vajerräcken på någon sida) på riksväg 36 mellan motala och linköping. En Volvo 240 GL med dubb spann lös på 5an kring 110 km/h vid lätt gaspådrag :skrämd
Gjorde jag med moppen en gång, kom emot ett spegelblankt avsnitt av vägen när jag höll på och köra och leka lite,
hade lite för hög hastighet så det var inte en tanke på att försöka bromsa ner sig,
tryckte ner båda benen snabbt som fan så jag hade 4 "ben" i marken,
gjorde en 360 och stannade sen där, en annan som också lekte med moppen
som såg allt bara stod och glodde, sen skrattade vi lite när jag stannade :gnissla :tungan

byggt "motorbur" nu 16mm armeringsjärn.. kanske inte så snyggt men hoppas att det funkar :gnissla känns som om min jävla cykelram kommer knäckas

inga foton.. kameran är sönder sen lussevakan ska ut och lacka nu biltemas delux 34:-

*/ ?>
Nyheter
Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Back