Halt som f-n på järnvägskorsning nära Mariestad

Martin_Ch

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2006
Hoj
F800ST
Liten varning till alla som kör småvägar kring Mariestad i dessa regniga dagar.
Se upp med järnvägskorsningen vid Prästkvarn. Brädorna var idag hala som blankis!

Dagens lilla adrenalinupplevelse...

Körde sakta fram över korsningen. När jag är mitt på övergången så känner jag hur däcken tappar grepp helt och hållet (med högre hastighet hade det nog gått bättre...). Hojen var påväg att lägga sig på rälsen. Lösningen på nästan allt... Gav mer gas så hojen rätade upp sig och lyckades slira mig fram och få fäste för framhjulet. Faran över skulle man kunna tro.

Sedan fick bakhjulet åter tag i asfalten. Rikigt bra grepp... Bakhjulet försökte placera sig i omloppsbana. Efter att det studsat ett par gånger så fick jag åter kontroll över hojen. Mötande bilist stannade till... Måste ha sett lite udda ut. Först vingligt och slingrande och sedan studsande bakhjul.

Nog vet jag att blöta brädor kan bli hala men detta var löjligt halt. Såg senare bränslespill vid utfarten till E20 någa tiotal meter därifrån så det kanske inte bara var vatten på brädorna. Får vara glad att jag gav lagom mycket gas. Hade definitivt turen på min sida idag.

Parkerade hojen och gick tillbaka till överfarten. De var till och med hala att gå på.

Härligt att du varnar :tummenupp

Samma sak med dom här "järn plattorna" som dom lägger över ställen i vägen där dom grävt upp för att lägga bredband t.ex.

Äckligt hala när dom är blöta :mad:

Trä kan bli smetahalt när det är fuktigt och kan vara riktigt jävligt även när man kör bil. Däremot är risken att välta mitt på bron aningen mindre med bil. Om man inte som en del, fyllekör upp på broräcket dvs.

Trä kan bli smetahalt när det är fuktigt och kan vara riktigt jävligt även när man kör bil. Däremot är risken att välta mitt på bron aningen mindre med bil. Om man inte som en del, fyllekör upp på broräcket dvs.

Speciellt när det legat på samma plats länge och börjat mögla och fått belägg av pollen och annan skit... helt sjukt.

*/ ?>
Nyheter
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Back