Halt bakdäck vid regn ?

• Thread starter Thread starter 237
  • Start date Start date
Tiger302 skrev:
Håller inte med. Pilot Road är ju snorhala dom med. Skrattar varje gång jag ser reklamen. "Pilot road, you´re gonna love the rain" :hihi

Hihi, då skulle du ha testat mitt förra Avon-däck. Det kallar jag snorhalt. :hihi
Nä, men vilket däck har du provat som är bättre i regn?

ReDan skrev:
Om du kan, dra på Michelin "pilot road". Dem är de absolut bästa regndäcken
jag har kört med!
Har dock aldrig testat "rejs" regn däck!

Lycka till
Håller med redander jag :tummenupp
Men använd dom ej på bana... det slääääppper då ist när det e torrt:)
Men kanon slitstarka däck i övrigt=)

Kom ihåg ibland är asfalten kass , som ett plötsligt skyfall all olja bensin rinner ut i idealspåret :rolleyes: speciellt på nyasfalterat har jag varit nära en otäck incident för ett år sedan.
Och däckens betydelse är sekundärt då.

Ett bra sätt att träna regn träning är att köra grusväg med sporthoj, det är riktigt kul prova!!! och enda gången man använder bakbromsen och får verkligen känna att man når gränsen , och man kan sladda ur böjen med ett jätte damm moln efter sig :hihi

PacMan skrev:
Hihi, då skulle du ha testat mitt förra Avon-däck. Det kallar jag snorhalt. :hihi
Nä, men vilket däck har du provat som är bättre i regn?

Hade Pilot Power på innan och det tyckte jag var bättre. Innan dess ett Metzeler, men det sög rätt hårt.

Lindén skrev:
Håller med redander jag :tummenupp
Men använd dom ej på bana... det slääääppper då ist när det e torrt:)
Men kanon slitstarka däck i övrigt=)

Det verkar som dom duger åt såna som mig på bana. Jag har i alla fall skrapat lite knän och fotpinnar utan minsta tendens till släpp. Dock har jag bara Road bak, fram sitter det ett Power. Att varna för att använda Road på bana tycker jag är lite att ta i. De flesta man ser på gathoj-bankörningarna, inklusive mig själv håller ändå inte ett sådant hisnande tempo tycker jag. :)

Last edited:
Hoztic skrev:
Vilket Metzeler, och menar du i regn, eller i största allmänhet?

Ja, i regn alltså. Annars var det helt ok. Kommer faktiskt inte ihåg vilken modell det var på det däcket. Satt på när jag köpte hojen.

PacMan skrev:
Det verkar som dom duger åt såna som mig på bana. Jag har i alla fall skrapat lite knän och fotpinnar utan minsta tendens till släpp. Dock har jag bara Road bak, fram sitter det ett Power. Att varna för att använda Road på bana tycker jag är lite att ta i. De flesta man ser på gathoj-bankörningarna, inklusive mig själv håller ändå inte ett sådant hisnande tempo tycker jag. :)
Det e min åsikt iaf!
Det går inte o ligga o löda med dom!
Men annars alldeles utmärkt bra :)
Beror ju iof lite på hur varm dom e eller ej!
Jag är ingen fart dåre jag heller på banan men nog släpper det titt som tätt iaf!

237 skrev:
Var ute idag o körde när det kom värsta skyfallet så jag åkte hem och skulle svänga in på kvarteret där jag bor när jag känner att mitt i kurvan så släpper det om bakhjulet :3freak det gick ju inte snabbt heller typ 20 så jag testade att köra rakt fram o drog på men då har jag fullt fäste. Provade i en annan kurva försiktigt och det släppte där med när man lägger ner hojen i kurvan :3freak Vet inte hur gammla däcken är men det är mycket mönster kvar 5mm mitt på däcket och 6mm på sidorna. Är det gummit som är dåligt ? Däcket heter AVON ROADRUNNER AM21 är det bara o köpa nytt eller :confused:

Har också ett jävla Avon bak. Pisshalt i regn, släpper fan tom på torrt, och det är i princip nytt...
Med vädret som är nu, fan, jag lägger en beställning på nya däck snarast. Mitt liv är inte värt att låta bli. :tungan

Regn är nog halt oavsett vilka däck man använder. Jag har rennsport fram och pilot sport bak men det funkar inget vidare i regn, det vill gärna kasa sidleds lite mer än man önskar, man får gasa lungt i kurvorna annars får man hälsa på i naturrutan. Jag har provat både avon azaro och pilot road på förra hojen men jag tyckte faktiskt att båda däcken gjorde ganska bra ifrån sig på våt väg, däremot på bana var avon hala.
Härom dan när jag skulle hem från jobbet lyckades jag matcha en skur och när jag skulle ut på E22:an så körde jag iväg lite lungt men när jag petade i tvåan så drog jag på lite som vanligt men det blev lite otäckt för hojen började spinna och jassade lite på tvären :skrämd Nä, jag tar det lungt i regnet fortsättningsvis..................om jag nu lyckats hålla styr på högernäven :hihi

Last edited:
Av alla gatdäck så ger PilotPower enligt mig...klart bäst regngrepp funkar finfint att knäskrapa med om asfalten e bra :tummenupp

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon