Halsont

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Jag vaknade igår med fruktansvärt ont i halsen, jag vaknade nu och trodde det var morgon men jag märkte sen att jag vaknade av att jag har sjukt ont i halsen, jag funderar på att hämta en spotthink så att jag slipper svälja så ofta för det gör förbannat ont. Jag har ingen feber eller huvudvärk. Vad kan det vara? Under dagen igår så hade jag inte ont, bara när jag vaknade.

honkiie skrev:
Jag vaknade igår med fruktansvärt ont i halsen, jag vaknade nu och trodde det var morgon men jag märkte sen att jag vaknade av att jag har sjukt ont i halsen, jag funderar på att hämta en spotthink så att jag slipper svälja så ofta för det gör förbannat ont. Jag har ingen feber eller huvudvärk. Vad kan det vara? Under dagen igår så hade jag inte ont, bara när jag vaknade.

Halsfluss? Har du vita prickar i halsen?

honkiie skrev:

det brukar alltid börja med halsont för mig. sen blir man knallförkyld. och så går det aldrig över så då ringer man och vill få tid för halsfluss. då säger de att det inte är det och att det går över av sig själv. så väntar man. och sen blir det bättre, fasst aldrig riktigt bra. så har iallafall jag haft det sen december ungefär. doktorn säger mitt imunsystem är fuckat och att det kan bli så ibland i min ålder.*bitter*

hoppas du blir frisk snart. :tummenupp

Du har nog feber imorron ska du se. Gå till vårdcentralen direkt på morgonen. Var där tidigt, minst 30 min innan öppningstiden, så hinner du åtminstone före några av pensionärerna... Det är omöjligt att hinna före alla. Vissa bor där tror jag.

Händer att jag får det på vintern,
vet exakt hur du menar

ibland kan det vara så illa att allt utom lena flytande drycker känns som knivar i halsen.
lena drycker känns bara som sandpapper.

honkiie skrev:
Får vi hoppas att det inte är, jag hatar att städa :rolleyes:

Feber nu iaf 38c. Blir ringa och beställa tid sekunden dom öppnar.

Krya på dig och hoppas att du blir bra snart. :pannkyss ..

Själv har jag lunginflammation och har haft feber/hosta/smära i princip tre veckor vilket även har inkluderat 5 dagar på sjukhus..Det tog FYRA dagar på MAVA att ställa diagnosen..(har immunbrist men det det visste dem om de hade läst journalerna :kocko ).

Mot hosta/halsont är whiskey kanon om du inte har ngn typ av hostmedicin hemma.

2fast4hjo skrev:
Krya på dig och hoppas att du blir bra snart. :pannkyss ..

Själv har jag lunginflammation och har haft feber/hosta/smära i princip tre veckor vilket även har inkluderat 5 dagar på sjukhus..Det tog FYRA dagar på MAVA att ställa diagnosen..(har immunbrist men det det visste dem om de hade läst journalerna :kocko ).

Mot hosta/halsont är whiskey kanon om du inte har ngn typ av hostmedicin hemma.

Lunginflammation är tråkigt. Minns när jag hade dubbelsidig och 41,6c feber. Då gick jag omkring i hallen hemma hos mamma och pappa och mumlade, då mamma frågade vad det var så skrek jag åt hon att jag är väl ingen jävla hitler för fan. En kalldusch senare så var jag nästan normal igen. Sen gick jag och la mig och drömde att jävulen jagade mig med en fyrhjuling.

honkiie skrev:
Lunginflammation är tråkigt. Minns när jag hade dubbelsidig och 41,6c feber. Då gick jag omkring i hallen hemma hos mamma och pappa och mumlade, då mamma frågade vad det var så skrek jag åt hon att jag är väl ingen jävla hitler för fan. En kalldusch senare så var jag nästan normal igen. Sen gick jag och la mig och drömde att jävulen jagade mig med en fyrhjuling.

Nu fick du mig att tänka på en sak min pappa har sagt.

Min pappa satt i vardagsrummet när han var yngre,
så kom hans syster och frågade vad han gjorde,
då sa min pappa "Jag kollar på tennis"

Tv:n var avstängd :rolleyes:

Det visade sig att han hade fått hjärnhinneinflammation och fick ligga på sjukhuset hur länge somhelst (kommer inte ihåg hur länge det var)

jävla tur att han klarade sig, för det är väl rätt så dödligt?

Edit: efter lite googlande fick jag reda på att dödligheten är nästan 100% :3freak

honkiie skrev:

Fick en del morfinsprutor, dropp, hostmedicin, pencillin och sömnpiller på sjukhuset :jisses Kommer inte ihåg vad jag sa men rykten säger att jag ringde runt till en massa folk.

Två dagar senare kom liz gsxr här på sh och nga polare på besök och körde racing med mig i rullstol på vårdavdelningen. Min manliga :nurse var nämligen snabbt framme med rullstolen då han såg hur yr jag blev då jag steg upp.

Drömde mycket konstigt..såg en vit gestalt framför mig..trodde att jag hade :död och kommit till himmelen. Det visade sig vara läkaren.

Last edited:
Jag har snart varit sjuk i tre veckor,första veckan fick jag ingen sömn pga hosta och ont i halsen,och till råga på det så sommarjobbar jag och vill inte förlora pengar så jag har varit på jobbet ändå fast jag knappt sovit nått och haft feber.Det har nog inte varit bra för återhämtningen :D
Börjar kännas bra nu förutom att jag får grymma hostattacker och kan knappt andas om jag anstränger mig.. :död

Vafan, har ni inte läst "Pestens tid". Det börjar som en vanlig förkylning....

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti