Ljunghusen skrev:2057979Hur satan nåt du halsmandlarna med tungan?
de va väl svullna å slappa som en gubbapung så de hänge å fladdra vid framtänderna

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
mjukis skrev:2058391Är det i mandlarna som dom där små äckliga gul/vita, illaluktande klumparna byggs?
Har vid några tillfällen då jag harklat mig fått upp säkert 10-15 såna små grejer och det är inte så jättefrächt!![]()
Kostar det en miljard att bygga bort mandlarna?
enduroemil skrev:2058582Jag har en väldigt bra kontroll över mina muskler i tunganjag kan även vifta på örona
![]()
Sen ni andra som säger att jag ska gå till doktorn: Redan varit där. Han sa bara "du har lite mjuka halsmandlar en genomsnitet men det gör inget". Så det var färdig diskuterar om den saken sen fick jag gå hem![]()
Får nog ta och gå till sjukan igen och kolla läget. Börjar bli lite irriterande på att pilla efter mat i käften.
Mheel skrev:2058700Vad jag har hört vill dom helst inte ta bort mandlarna längre om det inte är ett måste p.g.a. att bakterier och annat skit som normalt sätt fastnar på mandlarna åker rätt ner i lungorna istället.
//Mheel
Mheel skrev:2058700Jag har exakt samma problem. Varit hos läkare men dom säger att det är inget att göra. Vad jag har hört vill dom helst inte ta bort mandlarna längre om det inte är ett måste p.g.a. att bakterier och annat skit som normalt sätt fastnar på mandlarna åker rätt ner i lungorna istället. Då blir det som Dee_cati säger en rejäl förkylning istället för en lite mildare variant. Vet inte om det stämmer men det låter rimligt enligt mig.
//Mheel
Jax skrev:2060519För att lugna trådskaparen så tyckte jag min operation gick rätt smärtfritt. Hade ont i några dagar och spydde bara lite blod första natten, sen var det lugnt.
Har också hört att det ska vara svårt att få en läkare att skriva remiss till just borttagning av mandlarna..
Men försök så kanske det löser sig.
MVH Jax
enduroemil skrev:2062367Lite orolig är man ju att det kommer att göra ont![]()
Men det verkar vara en mindre operation så jag lär överleva. Nu ska jag bara massa mig till herr doktor och tvinga han ta fram den stora skeden och gräva ut mina halsmandlar.
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick
Foto: Bilprovningen Nu ä... |
|
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman, Transpo... |
![]() |
Idag inleds nationella potthålsveckan
I år äger Nationella Potthå... |
![]() |
Nationella Potthålsveckan 1-7 maj
Det är återigen dags för Na... |
![]() |
Motorcykelns Dag 3 maj
Den 3 maj är det Motorcykel... |
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |