Halmstad

Går det inte fortare att åka Helsingborg-Helsingör? Och sedan landvägen till grenå.

Blev visst långt mellan inläggen här men ja det går säkert fortare att ta HH färjan. Men nu är inte snabbast möjliga väg till Grenå själva målet med resan :P

Har dessutom funderat om lite och just nu lutar det mer åt att ta både kattegatt och skagerrak genom att köra upp till Norge, under oslofjorden genom tunnelen, nerför norska kusten till Kristiansand och färjan över till Hirtshals sen vidare ner genom danmark och samma runda som jag tänkt tidigare.

Allt beroende på hur mycket tid som finns över när frugan går tillbaka till jobbet men jag förhoppningsvis har några veckor ledigt kvar.

Om intresse och väder finnes så skulle jag kunna köra en guidad tur i norra halland på söndag. Vad sägs?

Om intresse och väder finnes så skulle jag kunna köra en guidad tur i norra halland på söndag. Vad sägs?

Tjena!
Om vädret bli bra, alltså inget regn och helst vind under 8 m/s är jag med.
Jag har inte kört så mycket i norra Halland så det ska bli kul att få en guidad tur på för
mig nya vägar.

Beror på hur lång runda vi vill köra. Men jag tänkte att jag kunde möta upp i Falkenberg eventuellt

Jag har ingen tid att passa på söndag. Vi kan mötas i Falkenberg eller Varberg. Spelar inte så stor roll för mig. Du är ju guiden och jag har noll koll på vilka bra vägar som vi finns i norra halland.

Hur lång runda pallar ni med? Har en fin som är drygt 20 mil. Men då är det + det ni redan kört till falkenberg

Jag ska övningsköra på söndag så jag kan tyvärr inte :-(

Skickat från min SGP611 via Tapatalk

Hur lång runda pallar ni med? Har en fin som är drygt 20 mil. Men då är det + det ni redan kört till falkenberg

Menar du 20 mil sammanlagt från Falkenberg och tillbaka dit? Om svaret är ja så är det inga problem för mig.
Eftersom jag inte hinner köra så ofta så ibland kör jag ca +20 mil på en dag.

Jag ska övningsköra på söndag så jag kan tyvärr inte :-(

Skickat från min SGP611 via Tapatalk

Jag kollade väderprognosen precis och det verkar bli +20 C på söndag, varmare än på lördag. Kan du inte övningsköra på lördag i stället?

Tyvärr är det inte jag som är handledare (4 år med a-kort bara) och regeringen (som övningskör) behöver lite moraliskt stöd :-) Det blir nog fler tillfällen :-)

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025