Halmstad

Indian

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2009
Ort
Laholm
Hoj
Honda Cbr1000rr -09
ok SVT vilka ska ner?? ska ni träffas någonstans?? När o vart jag bor i laholm! =)
 

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
I garaget på hojen! Skåne
Hoj
zx10r
Körning kl 12 idag från Slottsparkeringen, verkar bli en bra bunt människor!

Hallå gubbar! :)

Hörde talas om eran runda idag och undrar om det är någon som skulle kunna bifoga en karta på rundan eller beskriva hur man kör den osv?

Skulle ha följt med ZM på eran körning idag, men blev kass så kunde inte följa med. :huvet

När har ni nästa körning som inkluderar många fina kurvor? :D
 

supercalle

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2007
Ort
Halmstad
Hoj
Fajjerstååm
Angående potthålslagningar

Har ni också sett dom überkorkade potthålslagningarna i asfalten? - Dom fyller igen hålen med småsten och borstar sen inte upp efter sig, det medför att det ligger småsten/rullgrus över hela jävla vägbanan.. :mad: Ett tydligt exempel är Nordalavägen & mineralvägen på vallås (den som går förbi travet o där), i den skarpa nästan 90graders kurvan är det lätt att åka omkull om man inte är observant.. Jag och ett par till har ringt till halmstad kommun och klagat och frågade hur fan dom har tänkt, det är ju bara en tidsfråga innan någon stackars mcåkare åker omkull. Rekomenderar fler att ringa och klaga!
Tlfnr är iaf 035-137726

Mvh


p.s vilken tid åker vi ifrån Halmstad för SVT och vart samlas vi?
 
Last edited:

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Cb1000r

Hallå allihop!

Såg en vit Honda CB1000R på vägen bakom eurostop idag vid 18-tiden, någon här som känner sig vid den? Kanske någon på genomfart bara? Kul om det finns flera CB1000R i stan!
 

Crilljack

Säg Hej vettja!
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Oskarström/Halmstad
Hoj
Husa 650-04, Yamaha R6-01
Trevligt att stå på en refug på laholmsvägen med rasad husa i torsdags! Måååånga som körde förbi, någon som såg mig? Var vid eurostop typ.. :p
 

Indian

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2009
Ort
Laholm
Hoj
Honda Cbr1000rr -09
Ska också ner till SVT.
Kommer sova i Halmstad natten innan.
Vilka ska mer ner och var kan vi samlas så vi kan köra i samlad trupp?

Mvh
Andreas

Verkar som du e den enda för det va längesen jag ställde den frågan ;) Jag bor iallfall i laholm... så jag kan möta upp när du kör ner från Halmstad... Maxi Mellbystrand är bra för min del. Men bestämm du vart det passar dig =) Drar motorvägen ner väl?? så behöver man inte gå upp ÄNNU tidigare =)
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Verkar som du e den enda för det va längesen jag ställde den frågan ;) Jag bor iallfall i laholm... så jag kan möta upp när du kör ner från Halmstad... Maxi Mellbystrand är bra för min del. Men bestämm du vart det passar dig =) Drar motorvägen ner väl?? så behöver man inte gå upp ÄNNU tidigare =)

Vad jag förstår är det fler i Halmstad som ska ner.
Men just nu är det otrevligt tyst om SVT i Halmstadtråden.

Ses Maxi Melby vid 06:45? Eller räcker det med 07:00? Vi ska ju samlas vid 07:30 - 08:00.
Vilken grupp tänkte du köra i?
Tror jag kommer välja någon lugn grupp. Har man valt fel kanske man kan byta grupp vid något stop.

//Andreas
 

Indian

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2009
Ort
Laholm
Hoj
Honda Cbr1000rr -09
Vad jag förstår är det fler i Halmstad som ska ner.
Men just nu är det otrevligt tyst om SVT i Halmstadtråden.

Ses Maxi Melby vid 06:45? Eller räcker det med 07:00? Vi ska ju samlas vid 07:30 - 08:00.
Vilken grupp tänkte du köra i?
Tror jag kommer välja någon lugn grupp. Har man valt fel kanske man kan byta grupp vid något stop.

//Andreas
vi tar 06:45 så vet vi att vi inte behöver stressa.. vi bör väl tanka när vi e nere i hbg oxå så vi e fulla. Va bra! jag hade oxå tänkte ta lugn grupp o eventuellt byta upp annars. Låter finemang!
 

ladde_79

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2007
Ort
halmstad
Hoj
Ktm 990 adventure , ktm 400
Trevligt att stå på en refug på laholmsvägen med rasad husa i torsdags! Måååånga som körde förbi, någon som såg mig? Var vid eurostop typ.. :p

Fan va tråkigt:gnissla

E väl ganska vanligt det där annars när det gäller husaberg:krama

Va det ingen alls som stannade då
 

Crilljack

Säg Hej vettja!
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Oskarström/Halmstad
Hoj
Husa 650-04, Yamaha R6-01
Startdrevet tappade 4tänder och gjorde så att kopplingskorgen tappade 2tänder, eller tvärtom.... Nädå lungt bara 4e gången för min husa ;)

Nope ingen som stannade, eller ja en polare som jag ringde som fick hålla mig sällskap tills jag fått tag i bil och släp.. Men det var många som tutade, vinkade och framförallt hade ett stort lende/skratt på läpparna.. Men det var bara att le tillbaka och bjuda på det :tummenupp
 
Last edited:

Eastflower

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2010
Ort
Sverige
Hoj
Aprilia rs 125 06
Vilka. var det som jag och min körskolelärare mötte vid en rondell idag vid kãrleken mot Jönköping? Det var åtminstone 20hojjar. Kan misstänka att ni skulle till elmia . Stämmer det ?:tummenupp. Ni gjorde mig jalla fall fett sugen på att ta kortet!
 

Lill-Sunken

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2010
Ort
Halmstad
Hoj
KTM 690 smc r - 12
Jag tänkte ge mig ut och köra idag. Är kl 13 på slottan. Stannar några minuter om ingen kommer så drar jag ner till östra stranden och leker lite vid biltemas lager.
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top